اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم بندرعباس:

اعراب به بازی خود در زمین غرب پایان دهند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اعراب بارها به بازی اشتباه خود در زمین غربی‌ها ادامه داده‌اند، گفت: مباحث پیرامون سفر احمدی‌نژاد به ابوموسی در مقطع حساس مذاکرات هسته‌ای به منزله آغاز بازی جدید به نفع غربی‌هاست.

اعراب به بازی خود در زمین غرب پایان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری شنبه شب طی نشستی مطبوعاتی در آستانه روز دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: نفس نام‌گذاری روز ملی خلیج فارس، تلاش برای تولید آثار فرهنگی ناب در راستای فرهنگ ایرانی و اسلامی است و می‌تواند علاوه بر تقویت هویت ملی مردم کشورمان، زمینه‌ساز مقابله با دسیسه‌هایی باشد که در تلاش برای بر هم زدن هویت ملی ایرانیان است.

وی افزود: کشور ما در تمامی دوران‌ها در معرض دشمنی و فتنه جریان‌هایی در جهان بوده که عزت و اقتدار ملت‌ها را آسیبی جدی برای منافع استعماری خودشان می‌دانسته‌اند، بنابراین خلیج فارس در شرایط حاضر به عنوان بخشی از تمدن پویای ملت ایران شایسته تکریم و گرامیداشت مداوم است.

آشوری عنوان کرد: اگر نگاهی به رفتار ملت ایران در دوره‌های مختلف تاریخی داشته باشیم می‌بینیم که روحیه وطن‌پرستی ملت ایران در تمام دوره‌ها به عنوان عاملی هویت بخش به نام ایران مطرح بوده و اکنون نیز ایرانیان بر سر نام خلیج فارس و یا بر سر ذره‌ای از خاک وطن حاضر به کوتاه آمدن در برابر هیچ قدرتی در عالم نیستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مردم ایران در برابر قدرت‌ها حاضر به کوتاه آمدن نیستند چه برسد به کشورهایی که به نام و قدرت بیگانگان، احساس قدرت می‌کنند.

آشوری افزود: رفتار برخی سران عربی منطقه کاملاً در مسیر خواست بیگانگان قرار گرفته و خودشان نیز متوجه این حماقتشان نیستند.

وی ادامه داد: در یک معادله بسیار روشن، غربی‌ها برای بقایشان در منطقه نیاز به فتنه آفرینی مداوم و ایجاد تخاصم میان کشورهای منطقه با یکدیگر دارند و برای دامن زدن به این اختلاف در میان کشورهای منطقه، آنها را تحریک به بیان مواضعی می‌کنند که نه ریشه تاریخی داشته و نه می‌تواند به سرانجام مطلوبی برسد.

این نماینده مجلس یادآور شد: با این حال شما دیده‌اید که اعراب در اشتباهی فاحش بارها در زمین مورد دل‌خواه غربی‌ها بازی کرده و در مواضعی بسیار ناآگاهانه تلاش کرده‌اند تا به اختلافات منطقه‌ای رنگ و بوی سیاسی داده و زمینه چالش را فراهم کنند.

منتخب مردم بندرعباس در مجلس نهم خاطرنشان کرد: در بازی اخیری که غربی‌ها درباره جزیره ابوموسی به راه انداخته‌اند نیز همین شرایط حاکم است به گونه‌ای که در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب، به سفر رئیس جمهور کشورمان به این جزیره ایراد گرفته و در تلاشند تا برای غربی‌ها در این میدان، بازی جدیدی را خلق کنند و ایران را در تعارض با همسایگان جنوبیشان جلوه دهند تا دست بالا را به غربی‌ها در این زمینه بدهند.

آشوری در پایان اذعان داشت: روز ملی خلیج فارس نه فقط در ابعاد فرهنگی منطقه‌ای بلکه باید در ابعاد ملی مورد تجلیل واقع شود.

وی متذکر شد: تدبیر ارزنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترتیب دادن برنامه‌های ویژه این روز در سراسر کشور از جمله سه استان خوزستان، هرمزگان و بوشهر نشان‌دهنده عزم خوبی است که در این زمینه به وجود آمده است.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول