اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز ریحانه النبی(ع):

طرح خوش حجابی در قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز ریحانه النبی(ع) از اجرای طرح خوش حجابی به منظور جلوگیری از توطئه‌های دشمن در راستای حفاظت از فرهنگ حجاب در قم خبر داد.

طرح خوش حجابی در قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمد مهدی ابراهیمی‌پور امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی در خصوص برنامه‌های این مرکز گفت: ما در مرکز خود بانوان طلبه در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها را آموزش داده‌ایم و برای آنها یک دوره چهار روزه نیز در قم برگزار کرده‌ایم تا بتوانند به مسائلی که مد نظر است، بپردازند.

وی با بیان اینکه این مرکز در راستای ترویج فرهنگ حجاب تلاش می‌کند، بیان داشت: بانوان طلبه در استان‌های مختلف کشور به عنوان بازوان اجرایی این مرکز محسوب می‌شوند که با برنامه ریزی‌های مختلف در تلاش هستیم تا اجازه ندهیم فرهنگ حجاب در جامعه کمرنگ شود.

مسئول مرکز ریحانه النبی(ع) تصریح کرد: طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مدارس مختلف کشور 50 درصد دانش‌آموزان در سراسر کشور که قبلا به حجاب کمتر توجه می‌کردند امروز حجاب را به عنوان موضوع اصلی در زندگی خود می‌دانند.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور بیان داشت: یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود، ارائه فرهنگ حجاب به دختران دانش‌آموزی است که حجاب در خانواده آنها کمتر وجود دارد و برای این دختران برنامه‌های گسترده‌ای طراحی شده است.

وی از برگزاری راهپیمایی حافظان حجاب در کشور خبر داد و گفت: این راهپیمایی هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرهای مختلف کشور برگزار شد که در این راهپیمایی 12 هزار دانش‌آموز حضور داشتند.

مسئول مرکز ریحانه النبی(ع) گفت: به منظور عظیم برشمردن فرهنگ حجاب در جامعه، طرح آیین چادر گذاری را در سطح مدارس دخترانه برگزار کردیم که طی آن دخترانی که مکلف می‌شوند در یک مراسم باشکوه حجاب چادر را برای خود بر می‌گزینند.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور بیان داشت: این مرکز به دنبال اجرای طرح خوش حجابی در کشور است که هدف از این طرح نیز گسترش فرهنگ حجاب در میان دختران است.

وی افزود: بسیاری از دختران هستند که حجاب را به خوبی رعایت می‌کنند و با اجرای این طرح می‌کوشیم تا اجازه ندهیم طرح‌های دشمن در میان آنها رواج یافته و خدشه‌ای به حجاب آنها وارد شود.

مسئول مرکز ریحانه النبی(ع) تصریح کرد: در این طرح دختران سنین هفت تا 14 سال شناسایی شده و برای آنها برنامه‌های فرهنگی ارائه می‌شود تا حجاب خود را همیشه حفظ کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور افزود: این طرح در حال حاضر در شهرهای ارومیه، ساری و کاشان در حال اجراست که امیدواریم شاهد اثرات مثبت آن باشیم.

وی خواستار برگزاری این طرح در قم شد و گفت: متأسفانه حمایت‌های مالی در استان قم به منظور برگزاری این طرح نمی‌شود اما در نظر داریم هم‌زمان با تولد حضرت زهرا(س) این طرح را در قم اجرایی کنیم.

مسئول مرکز ریحانه النبی(ع) بیان داشت: طبق برآوردهای انجام شده، در شهر قم 65 هزار دختر در سنین هفت تا 14 سال وجود دارد که در تلاش هستیم با اجرای طرح خوش حجابی، باورهای دینی و مذهبی آنان به ویژه در زمینه حجاب را تقویت کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور از تولید محصولات فرهنگی توسط این مرکز خبر داد و گفت: در این عرصه نیز تلاش‌های بسیاری انجام شده که باید بکوشیم با تلاش بیشتر محصولات فرهنگی را جایگزین محصولات ضد فرهنگی کنیم.

وی گفت: این مرکز دارای سه سایت حجاب ایران، حجاب نیوز و سایت سازمانی مرکز ریحانه النبی(ع) است که تنها سایت حجاب نیوز روزانه پنج هزار بازدید کننده دارد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول