اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع سپاهیان مطرح شد

جهاد از دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی به ارائه دیدگاه خود در خصوص جهاد پرداخت و انواع جهاد را تعریف کرد.

جهاد از دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در جمع پاسداران سپاه علی ابن ابیطالب(ع) گفت: در دل خود به سپاه عشق دارم و بهترین محافلی که در آن شرکت می‌کنم در جمع پاسداران است.

وی در ادامه با اشاره به تشریح ابعاد مختلف جهاد بیان داشت: سئوالی که مطرح می‌شود این است که چرا خداوند از اول انسان را به گونه‌ای خلق نکرد که همه انسان‌ها وارد بهشت شوند و کسی کارهای غیر از مسائلی که خداوند تاکید کرده است، انجام ندهد؟

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی بیان داشت: پاسخ این است که باید انسان‌ها تلاش کرده و راه‌هایی را طی کرده و خود مقامشان را انتخاب کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید ما انسان‌ها را در رنج آفریدیم تا رنج و سختی‌ها را تحمل کرده و تلاش کنند که این تلاش آنها ارزش دارد.

وی بیان داشت: انسان باید مراتبی را بگذراند تا به مسیر اصلی رسیده و هدایت شود و اگر در این مسیر قرار گرفت قطعا هدایت خواهد شد و به سعادت اخروی می‌رسد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای رسیدن و نزدیک شدن به خداوند وجود دارد گفت: این راه‌ها را انسان‌ها نمی‌دانند و باید انسان هدایت شود تا در این مسیر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل برای قرار گرفتن در این مسیر جهاد است؛ خداوند می‌فرمایند «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» کسانی که در راه ما جهاد می‌کنند موفق می‌شوند.

وی تاکید کرد: جهاد عاملی است که به انسان لیاقت می‌دهد و راه را برای رسیدن به خداوند هموار خواهد ساخت و جهاد یک مفهوم مقدس در فرهنگ اسلامی است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به انواع جهاد ابراز داشت: در گذشته دو نوع جهاد نظامی و اقتصادی مطرح بوده است اما به تناسب ایام جهادهای دیگری نیز از جمله فرهنگی، علمی، سیاسی و... وارد عرصه جهادها شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: «یکی از جهادهایی که از همان صدر اسلام مطرح شد جهاد سیاسی بود. در زمانی که منافقین با پیامبر(ص) به دنبال فتنه انگیزی بودند تا حکومت اسلامی شکل نگیرد، جهاد سیاسی موجب خنثی شدن این اقدامات شد».

وی ادامه داد: یک جهاد مهم داریم که جهاد فرهنگی است و بسیاری از دشمنان در تلاش هستند تا نسبت به نفوذ در دین اسلام و مسائل عقیدتی نفوذ کرده و می‌کوشند مباحث فرهنگی را زیر سئوال ببرند.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در خصوص این اقدامات دشمن فرمودند که هجمه فرهنگی، بعد تاکید کردند شبیخون فرهنگی و امروز نیز از ناتوی فرهنگی سخن می‌گویند و باید در این راستا با کارهای جهاد گونه در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اقدامات دشمن در سایبر گفت: یک جهاد دیگری که به تازگی ایجاد شده است جهاد سایبری است و دشمن یک جنگ تمام عیار در این عرصه راه‌اندازی کرده است که باید در این عرصه نیز همانند دیگر جهادها وارد شد و با دشمن در عرصه سایبری مقابله کرد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی بیان داشت: همه اینها جهاد است، یعنی تلاش در راهی که دشمن مانع تراشی می‌کند و باید با دشمن مبارزه کرده تا اسلام برقرار باشد.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: اگر کسی بخواهد در تمام این عرصه‌ها وارد شود نمی‌تواند و باید تقسیم کار صورت گرفته تا به همه ابعاد آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: امام خمینی در عرصه‌های مختلف جهاد کردند و حال متوجه اقدامات ارزشمند ایشان می‌شویم و یکی از اقدامات ایشان تربیت فردی همانند استاد مطهری بود که امام فرمودند من به داشتن چنین شاگردی افتخار می‌کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنهایی که جهاد کردند پاداش آن را خواهند دید و امروز باید با جهاد از انقلاب اسلامی ایران دفاع کنیم.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول