اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یک خبرگزاری افغان افشا کرد

نظامیان ناتو از مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان منع شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرمانده ناتو در افغانستان، نظامیان خود را از مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر در این کشور منع کرده و مبارز با مواد مخدر را از مسئولیت‌های نیروهای امنیتی افغان عنوان کرده است.

نظامیان ناتو از مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان منع شده‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل و به نقل از "خبرگزاری بخدی"، بر اساس اسنادی که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، "جان تولان" فرمانده بخش مبارزه با مواد مخدر ناتو در افغانستان به نظامیان خود در افغانستان دستور داده است که امر مبارزه با مواد مخدر دخالتی نکنند و در صورت نیاز از مرکز فرماندهی این نیروها کسب تکلیف کنند.

"نجیب الله فهیم" مشاور وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان با تأیید عدم هماهنگی میان نظامیان خارجی و افغان در راستای مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: آینده افغانستان در رابطه با مواد مخدر چندان روشن نیست.

وی تولید و قاچاق مواد مخدر را از عامل اصلی در ایجاد ناامنی و تداوم بقایای گروه‌های تروریستی دانست و تأکید کرد: نیاز است تا نظامیان خارجی و افغان در راستای نابودی این پدیده با هماهنگی بیشتری کار کنند.

این در حالی است که "ویکتور ایوانوف" رئیس اداره فدرال کنترل مواد مخدر روسیه چندی قبل با ابراز نگرانی از تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان، گفت: هم اکنون بیش از 20 هزار تن مواد مخدر در داخل افغانستان ذخیر شده است.

همچنین بر اساس گزارش‌های موجود، ذخایر مواد مخدر افغانستان به اندازه‌ای است که می‌تواند تا 10 سال آینده به جهان مواد مخدر صادر کند.

تاکنون نظامیان ناتو در افغانستان در رابطه با این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این بارها این نظامیان از سوی مقامات دولت افغانستان و کارشناسان به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول