اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حلب سوریه؛ گردش بهاری همزمان با حملات اغتشاشگرانه تروریست‌ها

خبرگزاری فارس: پایتخت اقتصادی سوریه روز گذشته شاهد دو صحنه متفاوت بود؛ از یک سو مردم برای گردش بهاری به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها رفتند و از سویی دیگر در چند نقطه محدود، افراد مسلح نیروهای پلیس را هدف گرفتند.

حلب سوریه؛ گردش بهاری همزمان با حملات اغتشاشگرانه تروریست‌ها

به گزارش فارس، شهر حلب، دومین شهر مهم سوریه پس از دمشق‌ و پایتخت  اقتصادی این کشور روز گذشته شاهد عده‌ زیادی از مردم بود که برای تفریح و گردش بهاری به فضاهای سبز شهر خود رفتند.

 

شهر حلب ؛ پایتخت اقتصادی سوریه

در حالی که شهر حلب شاهد روزی آرام بود، اما برخی تظاهرات‌های کوچک در چند نقطه قدیمی این استان مانند شهرک حیان برگزار شد که در آن به نیروهای حافظ امنیت سوریه حمله شد.

حلب مهم‌ترین شهر سوریه پس از دمشق در طول یک سال بحران، از آرام‌ترین شهرهای سوریه بوده است و گروه‌های مسلح تروریستی تلاش می‌کنند با تحریک مردم این استان، آن را نیز بحرانی کنند و اقتصاد سوریه را در معرض تهدید جدی قرار بدهند اما این تلاش‌ها تاکنون ناکام بوده است.

منابع مطلع در سوریه به عربی‌پرس اعلام کردند که تعداد این مناطق بسیار کم بود اما کسانی که برای تظاهرات بیرون آمدند تلاش کردند آشوب بر پا کنند اما نیروهای مسلح در اندک زمانی آنان را متفرق کردند.

این منابع گفتند: در مقابل مردم بسیاری بر هوای بهاری به خارج از منازل خود آمدند و به تفرج‌گاه‌ها و پارک‌ها آمدند تا از هوای تازه بهره ببرند.

به گفته این منابع، تظاهرات‌ها در صلاح‌الدین، الصاخور و طریق الباب انجام شد که در آن به پلیس سنگ زدند و یک فرد که صورت خود را پوشیده بود، مسلح بود و به نیروهای پلیس شلیک می‌کرد.

در شهرک حیان در ریف حلب، حملات هماهنگی با راکت و مسلیل شد اما زمانیکه با مقابله نیروهای مسلح روبه‌رو شدند، به درون مناطق مسکونی نفوذ کردند تا در میان مردم پنهان شوند.

این حملات در حالی رخ می‌دهد که اکثریت مردم سوریه با گروهک‌های مسلح و حامیان عربی-غربی آنان مخالفند و از اصلاحات دولت خود حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول