اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

سالانه 10 درصد مددجویان کمیته امداد توانمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سالانه 10 درصد مددجویان کمیته امداد این استان با رسیدن به توانمندی و خودکفایی از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

سالانه 10 درصد مددجویان کمیته امداد توانمند می‌شوند

بهروز زلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سالی که مزین به نام "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" است در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و در استمرار سال جهاد اقتصادی با هدف ایجاد بسترهای مناسب کارآفرینی و تحکیم بنیان خانواده، کمیته امداد تحقق اهداف اشتغالزایی را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: بیشتر از سال گذشته در این حوزه ایفای نقش می‌کنیم به طوری که معتقدیم با حمایت از سرمایه‌گذاری ایرانی می‌توان گام‌های جدی در اشتغال و کارآفرینی برداشت.

این مسئول با یادآوری اینکه استقلال و عظمت این کشور مرهون خون شهدا و تلاش در مسیر کار و تولید مضاعف است، تصریح کرد: ما در این مجموعه افتخار می‌کنیم که برای 31 هزار و 713 خانوار در قالب 69 هزار و 534 نفر به ولی نعمتان خود خدمات ارائه می‌کنیم.

زلالی خاطرنشان کرد: معتقدیم در نظام اسلامی که همه انسان‌ها دارای ارج و قرب و ارزش والاتری هستند محروم شدن از برخی نعمات ظلم و گناهی نابخشودنی است و همه باید در بستر عادلانه از ثروت و تمکن مالی برخوردار شوند.

وی گفت: آمار مددجویان ما در مقایسه با استان‌های دیگر هر چند پائین‌تر است اما همچنان در حفظ و صیانت از عزت نفس مددجویان و افراد زیرپوشش این نهاد در تلاش هستیم تا شایسته‌ترین خدمات به این اقشار ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما در مقایسه با سال‌های گذشته با ایجاد فرصت‌های اشتغال، کارآفرینی و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی سعی کردیم هفت درصد نیازمندی‌ها را تعدیل کنیم که بر این اساس 10 درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش مراجعات و پذیرش را به دلیل توانمندی‌ها شاهد هستیم.

زلالی اظهار داشت: در کنار پرداخت مستمری ماهانه برای 28 هزار و 179 خانوار، تلاش شده است مشکل موردی مراجعین نیز برطرف شود به طوری که کمیته امداد در 30 سرفصل کاری اعم از پرداخت مستمری، کمک‌های درمانی، عمرانی، کارآفرینی، تامین هزینه‌های تحصیلی و حوزه‌های دیگر به افراد زیرپوشش خود خدمات متنوع ارائه می‌کند.

وی اذعان داشت: هرچند براساس تکلیف برنامه پنجم قرار است سالانه 10 درصد خودکفایی و خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد را شاهد باشیم اما کمیته امداد استان جلوتر از برنامه در سال گذشته موفق شده 14 درصد خانواده‌ها را با توانمندسازی و حمایت‌های مختلف توانمند کرده و به خوداتکایی نسبی برساند.

این مسئول در پایان سخنان خود تعداد مراجعین موردی به کمیته امداد را در سال گذشته بالغ بر هشت هزار و 845 خانوار اعلام و اضافه کرد: اغلب این مراجعان در حوزه درمان، عمران، معاضدت قضایی و برخی دیگر برای تامین نیازهای مقطعی درخواست کمک و مددرسانی کرده بودند که این کار انجام شده است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول