اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز عملیات بازی دراز صورت گرفت

صعود 15 هزار بسیجی از سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز عملیات بازی دراز 15 هزار نفر از بسیجیان و راهیان نور سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب صعود کردند.

صعود 15 هزار بسیجی از سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز

به گزارش خبرگزاری فارس از سرپل ذهاب در این مراسم معنوی و باشکوه زائران و کاروان‌های راهیان نور و بسیجیان سراسر کشور با صعود به ارتفاعات بازی دراز، یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات بازی دراز را گرامی داشتند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در این مراسم گفت: یاد و خاطره شهدای انقلاب به‌ویژه شهدای گلگون کفن عملیات بازی دراز را گرامی می‌داریم و به مهمانان، بسیجیان و یادگاران دوران دفاع مقدس خیر مقدم می‌گوییم.

محمد نظر عظیمی افزود: عملیات بازی دراز یکی از عملیات‌های غرور آفرین دوران دفاع مقدس بوده که به‌صورت مشترک توسط نیروهای سپاه، ارتش و نیروهای مردمی در دوم اردیبهشت ماه سال 60 آغاز شد و پس از هشت روز این ارتفاعات با پیروزی رزمندگان اسلام فتح شد.

عظیمی خاطر نشان کرد: امید است با برگزاری چنین مراسمی، بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید و نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

در ادامه این مراسم، سعید قاسمی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: ارتفاعات بازی دراز در مثلثی میان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب واقع شده و با قله‌های بلند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قاسمی تصریح کرد: نیروهای عراقی در روزهای اول جنگ از بازی دراز برای دیده‌بانی استفاده می‌کردند، اما موقعیت این ارتفاعات موجب شد تا عراق در آنجا سرپل ذهاب را زیر دید خود بگیرد.

این یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: برای پس گرفتن این منطقه، بعد از سه ماه کار نیروهای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش، عملیات بازی دراز در دوم اردیبهشت سال 60 آغاز شد و به مدت هشت روز طول کشید.

وی ادامه داد: نیروهای عراقی با استفاده از پشتیبانی هوایی، یگان‌های خود را حمایت می‌کردند، اما رزمندگان ایرانی از جاده و حمایت هوایی کافی و پشتیبانی آتش محروم بودند.

قاسمی تأکید کرد: در جریان این عملیات، به نیروهای عراق خسارات زیادی وارد شد که می‌توان به نابودی 2 فروند بالگرد، 12 دستگاه تانک و نفربر و بالغ بر 30 قبضه توپ و ادوات جنگی و 2 فروند هواپیما اشاره کرد.

وی بیان داشت: عملیات بازی ‌دراز همیشه یاد و خاطره خلبان شهید علی اکبر شیرودی را در یادها زنده می‌سازد، چرا که این شهید والامقام در این عملیات به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول