اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه خرم‌آباد

مسئله انتخابات یک امتحان الهی است

خبرگزاری فارس: امام‌ جمعه خرم‌آباد گفت: مسئله انتخابات یک امتحان الهی است و وظیفه همه مردم است که در این انتخابات حضوری دشمن‌شکن داشته باشند.

مسئله انتخابات یک امتحان الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس، از خرم‌آباد حجت‌الاسلام سید‌احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز‌ جمعه این هفته در جمع مردم نمازگزار شهرستان خرم‌آباد ضمن دعوت از این مردم در مرحله دوم انتخابات گفت: مردم باید همانند دوره اول با نشاط و شور بالا در پای صندوق‌های اخذ رأی حضوری گسترده داشته باشند.

وی افزود: مردم باید بدانند که این دوره از انتخابات نسبت به دوره اول بسیار سخت‌تر است، زیرا در این دوره یک چهارمی در کار نیست و هر کاندیدی که یک رأی بیش‌تر بیاورد نماینده مردم در مجلس خواهد بود.

میرعمادی در ادامه خاطرنشان کرد: انتخابات نشان‌دهنده اتحاد و هم‌بستگی در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی خطاب به کاندیداها گفت: کاندیداها نباید بر منافع قدرت و ثروت تکیه کنند، زیرا اینها اگر به مجلس بروند در دل مردم جایی ندارند.

امام ‌جمعه خرم‌آباد مهم‌ترین مسئله انتخابات را حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی عنوان کرد و یادآور شد: همان‌طور که مقام معظم رهبری بر حضور گسترده و دشمن‌شکن و مشارکت حداکثری تأکید داشتند در دوره دوم انتخابات نیز باید با لبیک گفتن به فرمایشات مقام معظم رهبری در این عرصه حاضر شویم.

وی خطاب به کاندیداهای مجلس نهم در دور دوم گفت: باید از تخریب همدیگر جلوگیری کنید و به جای آنها برنامه‌ها و توانایی‌های خودتان را برای مردم بیان کنید، زیرا شما کسانی هستید که مورد تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفته‌اید.

میرعمادی تصریح کرد: باید کاری کنید که انتخابات در یک فضای عقلانی، آرام، قانونی و سالم برگزار شود، زیرا استان لرستان دارای مردم ولایت‌مدار و شریفی است که در تمام عرصه‌‌ها حضوری گسترده داشته‌اند.

امام‌ جمعه خرم‌آباد در ادامه از همه اقشار مختلف مردم چهار حوزه انتخابیه خرم‌آباد، بروجرد، پل‌دختر و دورود و ازنا خواست: 15 اردیبهشت حضوری گسترده در پای صندوق‌های اخذ رأی داشته باشند.

وی در ادامه به روز ملی خلیج‌ فارس اشاره کرد و گفت: علت نام‌گذاری این روز در این است که ایادی استکبار جهانی و برخی از کشورهای همسایه خلیج‌ فارس درصدد تغییر نام تاریخی این خلیج برآمده‌اند.

میرعمادی یادآور شد: هدف استکبار و دشمنان در این تغییر نام ایجاد اختلاف میان کشورهای حوزه خلیج‌فارس بوده، زیرا آنها به دنبال منابع غنی خلیج‌ فارس هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خطاب به استکبار جهانی گفت: نام خلیج ‌فارس همواره در تاریخ درخشیده و می‌درخشد و کسی نمی‌تواند این نام تاریخی را عوض کند.

امام ‌جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: دشمنان هدفشان این است که به هر طریقی علیه ایران اسلامی شیطنت کنند و این را باید بدانند که هیچ کس از نظر تاریخی و جغرافیایی تردیدی ندارد که خلیج‌ فارس متعلق به سرزمین ایران اسلامی است.

امام‌ جمعه خرم‌آباد در ادامه به سالروز تشکیل شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: هفته شهر و شهروند در پیش رو است و امروز شاهد گسترش شهرنشینی در جامعه هستیم.

میرعمادی افزود: باید تلاش کنیم فرهنگ شهرنشینی را گسترش دهیم، زیرا این فرهنگ از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

امام‌ جمعه خرم‌آباد گفت: داشتن شهر زیبا و مبلمان شهری آرزوی هر شهروند است، اما متأسفانه باید بگوییم که شهر خرم‌آباد با مشکلات و نارسایی‌های فراوانی مواجه است.

وی یادآور شد: برخی از مشکلات شهری خرم‌آباد مسئله ترافیک، حمل و نقل و زیباسازی شهری است.

میرعمادی اظهار داشت: طی سه سفر رئیس‌ جمهور به استان لرستان که از مسیر فرودگاه خرم‌آباد به مرکز شهر در تردد بوده وی از وضعیت شهری خرم‌آباد ناراضی بوده اما طی این چهار سال که حتی رئیس‌ جمهور هم از این وضعیت ناراضی بوده هیچ قدمی برای شهر خرم‌آباد برداشته نشده است.

میرعمادی اظهار داشت: برای داشتن شهر زیبا و مبلمان شهری به یک مدیریت شهری قوی نیاز است.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با انتقاد از وضعیت فعلی شهر خرم‌آباد گفت: طی این چهار سال بیش از 5 شهردار و سرپرست شهرداری در این شهرستان عوض و بدل شده است.

امام‌ جمعه خرم‌آباد گفت: حیات و نشاط مردم به زیبایی شهرستان بستگی دارد.

وی از مسئولان شهری خرم‌آباد خواست هر چه سریع‌تر در زیباسازی و مبلمان شهری این شهر برای استفاده بیش‌تر شهروندان تلاش کنند.

میرعمادی در ادامه به سالروز شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: سخن گفتن در خصوص شخصیت شهید مطهری و مقام معلم فراوان است امام در این شغل و کار پرورش فکر و اندیشه مهم است.

میرعمادی تصریح کرد: معلمان باید خلاقیت و نوآوری را در ذهن دانش‌آموزان به وجود بیاورند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت امروز نیاز به تحول دارد، خاطرنشان کرد: تحول در آموزش و پرورش به اقتضای زمان و مکان بستگی دارد.

میرعمادی گفت: هدف تحول در آموزش و پرورش ساختن انسان‌های مؤمن، مکتبی و ولایی است.

امام‌ جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: باید نیروهایی تربیت شوند که هم‌تراز با نظام جمهوری اسلامی ایران باشند، زیرا امروز ایران اسلامی به یک الگو برای جهانیان تبدیل شده است.

وی در ادامه روز جهانی کار و کارگر را به تمامی کارگران تبریک گفت و یادآور شد: در دین اسلام کار و کارگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

میرعمادی افزود: کار سبب عزت و بی‌نیازی انسان می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول