اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری محقق می‌شود

بهره‌برداری نهایی از خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان سال جاری بهره‌برداری نهایی از خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان آغاز می‌شود.

بهره‌برداری نهایی از خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید مهدی ثمره‌هاشمی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کاشان اظهار داشت: با قرارگرفتن طرح انتقال آب زاینده‌رود به کاشان در ردیف طرح مهر ماندگار، بهره‌برداری از ظرفیت نهایی خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان آغاز می‌شود.

این مسئول یادآور شد: طرح انتقال آب زاینده‌رود به کاشان در ردیف طرح‌های مهر ماندگاری به شمار می‌رود که باید تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری کامل برسد.

رئیس هیئت‌ مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه از آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه، فاز نخست پروژه خط انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران از دو کیلومتری نکا آغاز و با اجرای 200 کیلومتر خط انتقال به سمنان می‌رسد گفت: این پروژه در ادامه از شهرهای قم، کاشان و اصفهان نیز عبور می‌کند.

ثمره‌هاشمی با بیان اینکه برای انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران 2 هزار و 700 متر آب پمپاژ می‌شود خاطر نشان کرد: این پروژه با دو خط انتقال یک‌هزار و 400 میلی‌متری در مدت 24 ماه با عبور از جنگل و کوه و از مسیر کلیدور خط لوله نفت توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه که تجربه بالایی در اجرای چنین پروژه‌هایی دارد اجرا می‌شود.

مشاور وزیر نیرو تأمین اعتبار این پروژه را از محل فروش سهام پتروشیمی توسط وزارت نفت به قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام کرد و ادامه داد: وزارت نفت با عرضه سهام پتروشیمی به قرارگاه خاتم الانبیاء این پروژه را اجرایی می‌کند.

به گفته وی، تأمین آب شرب و صنعت دو هدف اصلی اجرای پروژه خط انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران است.

امام جمعه کاشان نیز با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی شهرستان کاشان، مردم کاشان را شایسته خدمتگزاری دانست و تصریح کرد: شهرستان کاشان یکی از مناطقی است که از ابتدا به دین تشیع و اسلام علوی روی آورده است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی کاهش نزولات آسمانی و افزایش جمعیت را موجب کاهش منابع آب قلمداد کرد و متذکر شد: برای حفظ این ماده حیاتی نیاز به رعایت الگوی مصرف آب و انتقال آب از منابع دیگر و همچنین بهره‌گیری از آب‌های برگشتی و فاضلاب به چرخه صنعت و بخش کشاورزی احساس می‌شود.

ابوالفضل صدرائیه رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان  همکاری دستگاه‌ها، نهادها و مردم شهرستان کاشان را در اجرای به موقع پروژه فاضلاب کاشان حائز اهمیت دانست و اذعان داشت: این پروژه طبق قرارداد شرکت آب و فاضلاب کاشان با بانک توسعه اسلامی باید تا پایان نیمه دوم سال 92 افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول