اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خیانت دیگر شورای نظامی به انقلابیون

"احمد شفیق" به کورس رقابت‌های انتخاباتی مصر بازگشت

خبرگزاری فارس: کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر از تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت نامزدی "احمد شفیق"، آخرین نخست‌وزیر دوره دیکتاتوری مبارک در انتخابات ریاست جمهوری صرف نظر کرد.

"احمد شفیق" به کورس رقابت‌های انتخاباتی مصر بازگشت

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی الشرق الاوسط مصر اعلام کرد که کمیسیون عالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور به ریاست فاروق سلطان پس از بررسی شکایت  احمد شفیق نخست‌وزیر اسبق مصر درباره ممنوعیت شرکتش در انتخابات ریاست جمهوری با نامزدی وی موافقت کرد.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر یک روز قبل از آن [سه‌شنبه گذشته] بر اساس مصوبه پارلمان این کشور  مبنی بر ممنوعیت نامزدی عناصر رژیم مبارک و رای مثبت شورای نظامی حاکم به این مصوبه، احمد شفیق را رد صلاحیت کرده بود.

ژنرال محمد حسین طنطاوی رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر سه‌شنبه گذشته قانون انزوای سیاسی سران رژیم سابق را که پیشتر مجلس ملی مصر تصویب کرده بود را تایید کرد، به این ترتیب کسانی که در دوره حسنی مبارک پست های کلیدی را در اختیار داشتند از شرکت در فعالیت های سیاسی به مدت 10 سال منع شدند.

انتخابات ریاست جمهوری مصر در روزهای 23 و 24 ماه می برگزار می‌شود و در صورتی که به دور دوم کشیده شود در روزهای 16 و 17 ژوئن برگزار خواهد شد.

حسنی مبارک در روزهای پایانی دیکتاتوری خود و در بحبوحه انقلاب مصر در فوریه 2011 احمد شفیق را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کرد اما در اواخر فوریه مردم رژیم مبارک را سرنگون کردند.

این در حالی است که مردم مصر جمعه هر هفته با حضور میلیونی خود در میدان التحریر قاهره و سایر شهرهای مصر خواستار ممانعت از حضور سران رژیم سابق در انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند.

پیش از این شورای انتقالی که نمی خواست این طرح را تایید کند سعی کرده بود تا مسئولیت عدم تایید این طرح را بر دوش دادگاه عالی قانونگذاری مصر قرار دهد، اما این دادگاه عدم تخصص خود در بررسی این طرح را اعلام کرده و موضوع را به شورای نظامی واگذار کرد تا این قانون را تایید یا رد کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول