اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال کشور

جدال محبوب‌ترین سرخ‌های کشور در تبریز

خبرگزاری فارس: در جدال محبوب‌ترین تیم‌های سرخ کشور، تیم تراکتورسازی تبریز میزبان پرسپولیس تهران است.

جدال محبوب‌ترین سرخ‌های کشور در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، از هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال کشور ساعت 17 عصر روز پنج‌شنبه هفت اردیبهشت تیم تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه یادگار امام(ره) میزبان تیم پرسپولیس تهران خواهد بود.

تراکتورسازی تیم سوم جدول تنها سه امتیاز کمتر از سپاهان صدرنشین داشته و برای افزایش امیدهای قهرمانی خود روی این سه امتیاز بازی با پرسپولیس حساب ویژه‌ای باز کرده است.

تراکتورسازی منتظر لغزش احتمالی تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان است تا از این دو تیم پیشی گیرد.

تراکتورسازی در دو بازی قبلی خود مقابل پرسپولیس تهران به پیروزی دست یافته و در صورت برد مقابل پرسپولیس هت تریک کرده و سومین پیروزی متوالی خود را جشن خواهد گرفت.

در حال حاضر تیم سپاهان اصفهان با 62 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته، استقلال تهران با 59 امتیاز تیم دوم جدول بوده و تراکتورسازی هم امتیاز با استقلال و با تفاضل گل کمتر در جایگاه سوم قرار دارد.

بازی رفت دو تیم در تهران با تک گل سیاوش اکبرپور به سود تیم تراکتورسازی تبریز به اتمام رسیده بود.

در این هفته استقلال تهران میزبان شهرداری تبریز است و سپاهان نیز از تیم شاهین بوشهر پذیرایی خواهد کرد.

* آمار بازی تراکتورسازی تبریز با پرسپولیس تهران

دو تیم تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران تاکنون 29 بار به مصاف هم رفته‌اند که 14 بار تیم پرسپولیس به برتری دست یافته، 12 بار بازی با تساوی خاتمه یافته و تنها سه بار تیم تراکتورسازی به پیروزی بر حریف نامدار خود رسیده است.

نخستین بازی دو تیم در 29 فروردین 1354 در تهران برگزار شد که این بازی با سه گل به سود تیم میزبان به اتمام رسید.

نخستین پیروزی تیم تراکتورسازی در 12 آذر 1372 در ورزشگاه باغشمال تبریز به دست آمد که تیم تراکتورسازی با گل‌های حسن‌علی شیری و حبیب پاک‌نژاد تیم پرسپولیس را شکست داد. این بازی با نتیجه دو بر یک به سود تراکتور به اتمام رسید و تنها گل پرسپولیس را جمشید شاه‌محمدی به ثمر رساند.

دومین برد تراکتورسازی در آذرماه سال 89 در ورزشگاه یادگار امام (ره) با نتیجه یک بر صفر به دست آمد.

گل تراکتورسازی را جاسم کرار از نقطه پنالتی به ثمر رساند.

سومین برد تراکتورسازی در دور رفت فصل 91-90 در ورزشگاه آزادی با تک گل سیاوش اکبرپور حاصل شد.

مهاجمان تیم پرسپولیس موفق به 47 بار گلزنی به تیم تراکتورسازی تبریز شده‌اند در مقابل مهاجمان تیم تراکتورسازی نیز 26 بار دروازه تیم پرسپولیس را گشوده‌اند.

فرشاد پیوس با 9 گل زده بهترین عملکرد بین مهاجمان پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی را داشته است. تیم پرسپولیس در 15 آذر 1370 در ورزشگاه تختی تبریز با نتیجه چهار بر یک تیم تراکتورسازی را شکست داد که زننده هر چهار گل تیم میهمان فرشاد پیوس بود.

اکبر ذوالمجیدیان، کوروش برمک، داود رستمی و فرهاد خیرخواه با زدن دو گل به پرسپولیس بهترین عملکرد بین مهاجمان تبریزی را دارند.

واسیلی گوجا رومانیایی با یک پیروزی، دو تساوی و دو شکست و پنج امتیاز بهترین عملکرد بین مربیان تراکتورسازی در مقابل پرسپولیس را داشته است. فراز کمالوند در چهار بازی چهار امتیاز و امیر قلعه‌نویی در یک بازی سه امتیاز از پرسپولیس کسب کرده‌اند.

علی باغمیشه، ناصر فرشباف، یونس باهنر، اسماعیل حلالی، ابوالفضل حاجی‌زاده، محمد نصرتی و نبی‌الله باقری‌ها از تیم تراکتورسازی به صورت مستقیم به تیم پرسپولیس تهران پیوسته‌اند.

عباس کارگر و کریم باقری بازیکنانی هستند که ابتدا برای تراکتور بازی کرده و بعدها پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده‌اند.

عباس کارگر از تراکتور به هما رفته و از هما به تیم پرسپولیس پیوسته است. کریم باقری نیز از تراکتورسازی به تیم کشاورز تهران ملحق شده و بعد از سه فصل حضور در این تیم روانه پرسپولیس گشته است.

فرهاد خیرخواه تنها بازیکن بزرگسالی است که از تیم پرسپولیس به صورت مستقیم به تراکتورسازی پیوسته است. فرزاد آشوبی هافبک تراکتورسازی سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را بر تن دارد. البته چند بازیکن ذخیره و یا بازیکنان تیم امید پرسپولیس به تراکتورسازی آمده بودند که کارنامه قابل توصیفی را نداشته‌اند.

از بازیکنان پرسپولیس رضا وطن‌خواه و فرشاد پیوس سابقه رهبری تیم تراکتورسازی را داشته‌اند در مقابل نادر باقری یکی از مربیان سابق تراکتورسازی چند سال وظیفه حفاظت از دروازه تیم پرسپولیس را بر عهده داشته است.

بهترین نتیجه پرسپولیس مقابل تراکتورسازی پیروزی پنج بر دو به سال 78 و چهار بر یک به سال 70 است.

دو تیم در لیگ برتر هفت بار به مصاف هم رفته‌اند که چهار پیروزی برای تیم پرسپولیس حاصل شده و یک بازی نیز با تساوی یک بر یک به اتمام رسیده است و سهم تراکتورسازی نیز دو برد است.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول