اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ریگان خبر داد

فعالیت 10 هزار بهره‌بردار کشاورزی در ریگان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: 10 هزار بهره‌بردار کشاورزی در حال فعالیت در 40 هزار هکتار از اراضی شهرستان ریگان هستند.

فعالیت 10 هزار بهره‌بردار کشاورزی در ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، موسی جلالی صبح امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی شهرستان ریگان اظهار داشت: 10 هزار بهره‌بردار کشاورزی در حال فعالیت در 40 هزار هکتار از اراضی شهرستان هستند که از این میزان 21 هزار هکتار زیر کشت باغی و عمده آن خرما است.

وی افزود: سالانه 30 هزار تن خرما و 20 هزار تن مرکبات از این شهرستان برداشت می‌شود که یکی از قطب‌های مهم تولید مرکبات و خرما در استان کرمان است.

جلالی با اشاره به اینکه شهرستان ریگان دارای آب حاصلخیز در زمینه کشاورزی است، بیان داشت: در این شهرستان 200 حلقه چاه عمیق و 300 حلقه چاه بدون مجوز که در حال ساماندهی است و 50 رشته قنات دایر است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: یونجه تولید ریگان در کشور بی‌نظیر است و بیش از 7 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت یونجه قرار دارد که در طول سال 10 چین برداشت می‌شود و از هر هکتار 10 تا  15تن یونجه برداشت و به صورت خشک شده به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

جلالی گفت: به دلیل خشکسالی‌های مداوم در شهرستان ریگان با توجه به اینکه روزانه  15تن شیر در شهرستان جمع‌آوری می‌شد این مقدار اکنون به 5 تن کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان به مسئله تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و ابراز داشت: در بخش کشاورزی 134نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک کشاورزی شهرستان معرفی شده‌اند که از این تعداد فقط سه مورد پرداخت شده است.

جلالی افزود: این طرح‌ها در زمینه دامپروری، توسعه گلخانه و نهالستان است و پرونده‌های آن در بانک کشاورزی شهرستان راکد مانده است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان ریگان 90 درصد اقتصاد آن بر پایه کشاورزی است، بانک کشاورزی ریگان از لحاظ کمبود نیرو با مشکل مواجه است که نیاز به تقویت نیرو از طرف استان دارد.

وی خواستار راه‌اندازی یک شعبه از بانک کشاورزی در بخش گنبکی شهرستان ریگان شد.

جلالی افزود: یکی از مشکلاتی که در شهرستان ریگان وجود دارد، نبود نهالستان است و کشاورزان ریگان از نهال‌هایی که بدون مجوز وارد شهرستان می‌شوند، استفاده می‌کنند که این امر سبب مشکلاتی برای کشاورزان شهرستان می‌شود.

وی گفت: در این ارتباط چند متقاضی برای دریافت تسهیلات راه‌اندازی نهالستان به بانک معرفی شدند که تسهیلاتی به این افراد داده نشده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول