اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وعده غلیون به تداوم حملات تروریستی در سوریه در دیدار با وزیر خارجه مصر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای مخالفان خارج‌نشین سوریه در دیدار با وزیر خارجه مصر «اقدامات» «گروهک‌های تروریستی» را «انقلاب» «مردم» سوریه خواند وعده کرد که حتی با وجود هزاران کشته این حملات ادامه می‌یابد.

وعده غلیون به تداوم حملات تروریستی در سوریه در دیدار با وزیر خارجه مصر

به گزارش فارس، برهان غلیون رئیس مخالفان خارج‌نشین سوریه یا همان شورای ملی سوریه که با حمایت آمریکا و متحدان آن پاییز گذشته در استانبول ترکیه علیه دمشق تشکیل شد، روز گذشته با محمد عمرو وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

بسمه قضمانی، عبدالباسط سیدا، احمد رمضان از سرسخت‌ترین مخالفان سوریه و نظام این کشور، غلیون را در دیدار با وزیر خارجه مصر همراهی می‌کردند.

در این دیدار طرح کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه و اوضاع این کشور بررسی شد.

وزیر خارجه مصر پس از این دیدار اعلام کرد که تحولات سوریه ثابت کرد که آنچه مصر در ابتدای بحران مطرح کرد درست بود چه‌آنکه هر چه پس از آن برای حل بحران سوریه مطرح شد، در جوهره خود از طرح مصر خارج نبود. طرح مصر بر رد دخالت خارجی و اجتناب از راهکارهای امنیتی یا نظامی و توقف خشونت و آغاز گفت‌وگوی جدی میان دولت و مخالفان درباره آینده کشور و مکانیزم اصلاحات بود.

محمد عمرو با اشاره غیرمستقیم به اختلافات و دودستگی مخالفان سوریه تاکید کرد که آنان حتما متحد می‌شوند و در پیکره‌ای واحد دیدگاهی واحد به دنیا ارائه خواهند کرد.

در مقابل برهان غلیون نیز از مصر و موضع آن در قبال مردم سوریه تمجید کرد مدعی شد که «ما می‌خواهیم ملت سوریه احساس کنند که جهان عرب و در راس آن مصر انقلاب آنان را حمایت می‌کند».

این در حالی است که بیشتر مردم سوریه با شرکت در انتخابات شورای شهر و روستا و همه‌پرسی قانون اساسی کشورشان، حمایت خود را از نظام کنونی سوریه و اصلاحات آن اعلام کردند و بر رد دخالت خارجی تاکید کردند.

غلیون در خصوص تجهیز مخالفان سوریه به سلاح گفت: وزیر خارجه مصر این موضوع را مطرح نکرد ولی ما مطرح کردیم که ماموریت شورای ملی امروز پر کردن خلأی است که حکومت درتامین امنیت مردم و وحدت آنان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه درباره طرح عنان و فرصت دادن به آن با محمد عمرو صحبت شد، افزود: نظام سوریه فریبکاری می‌کند... و پس از خروج ناظران حمله می‌کند.

غلیون در حالی ادعا می‌کند که نظام سوریه فریبکاری می‌کند که در دوره آتش بس بیش از 100 مورد نقض آتش‌بس گروهک‌های مسلح تحت امر او، ثبت و به کوفی عنان گزارش شد به طوری که گروهک‌های مسلح پس از خروج ناظران از حمص، حملات خود را گسترش دادند.

غلیون گروهک‌های مسلح تروریستی در سوریه را مردم سوریه نامید و تاکید کرد که نمی‌توان موعد زمانی برای سقوط نظام سوریه تعیین کرد اما مطمئنا مردم سوریه انقلاب خود را ادامه خواهند داد حتی اگر لازم باشد هزاران قربانی برای آن بدهند و از هدف خود که براندازی نظام و همه سران آن است عقب نمی‌نشیند.

وی مقابله دولت و ارتش سوریه با فعالیت تروریستی که روزانه با حمله مسلحانه یا بمب‌گذاری مردم و مسئولان سوری را ترور می‌کند، خشونت توصیف کرد و مدعی شد که اگر حمایت ایران و روسیه نبود، نظام سوریه به خشونت خود ادامه نمی‌داد... ایرانی‌ها فکر می‌کنند که جنگ در سوریه جنگ آنان است... آنان از طرح ایران حمایت می‌کنند تا حکومت و قدرتی منطقه‌ای و بزرگ باشند و سوریه سکویی برای این قدرت منطقه‌ای بزرگ است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول