اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

7 و 8 اردیبهشت جاری

مسابقه‌های دانش‌آموزی چالش‌های جاذبه زمین در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان خوانسار گفت: هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه جاری مرحله استانی مسابقه‌های دانش‌آموزی چالش‌های جاذبه زمین در اصفهان برگزار می‌شود و شهرستان خوانسار میزبان رقابت‌کنندگان است.

مسابقه‌های دانش‌آموزی چالش‌های جاذبه زمین در اصفهان برگزار می‌شود

ابوالقاسم کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به صورت معمول کاوشگرانی که از نزدیک سطح سیارات می‌گذرند به وسیله نیروی جاذبه سیاره در مسیر منحنی‌شکل قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: کاوشگرها باید ضمن حفظ دستگاه‌های درونی خود با کم‌ترین خسارت به سطح سیاره مورد نظر خود فرود آیند.

مسئول آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان خوانسار با اشاره به اینکه مسابقات نجات تخم‌مرغ با هدف نزدیک شدن کاوشگران در سرعتی بسیار عادی به سیاره مورد نظر طراحی شده است، تصریح کرد: هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه جاری مرحله استانی مسابقه‌های دانش‌آموزی چالش‌های جاذبه زمین در اصفهان برگزار می‌شود و شهرستان خوانسار میزبان رقابت‌کنندگان این مسابقات است.

وی به مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: هدف از برگزاری مسابقه‌ها نجات تخم‌مرغ، ساخت سازه‌ها و اجسامی است که انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگران به سیارات دیگر یاری کند.

کریمی با اشاره به اینکه این قبیل مسابقات هر ساله در میان دانشجویان برگزار شده است، تأکید کرد: در سال تحصیلی جاری مسابقات نجات تخم‌مرغ برای نخستین بار در میان دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این مسابقات از بهمن‌ماه سال گذشته صورت گرفته است، افزود: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون 385 گروه برای شرکت در این مسابقه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که پس از ارزیابی و بررسی این گروه‌ها 56 تیم برای رقابت در مرحله نهایی مسابقه پذیرفته شده‌اند.

مسئول آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان خوانسار بیان داشت: گروه‌های شرکت‌کننده در مسابقه‌های دانش‌آموزی نجات تخم‌مرغ سه نفره هستند که رقابت این گروه‌ها از هفتم اردیبهشت‌ماه جاری به مدت دو روز در شهرستان خوانسار آغاز می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول