اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه:

همه تجهیزات نظامی ایران توسط دانشمندان ایرانی ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اکنون در توانمندی ساخت تجهیزات نظامی ایران به یک توان بازدارنده در منطقه رسیده است و تجهیزات نظامی ایران توسط دانشمندان ایرانی ساخته می‌شود.

همه تجهیزات نظامی ایران توسط دانشمندان ایرانی ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار عبدالله عراقی عصر امروز در پانزدهمین یادواره شهدای دانشجویی استان قزوین که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در نقطه‌ای از عطف تاریخ ایستاده که همه تجهیزات نظامی کشورش توسط دانشمندان جوان ایرانی ساخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان فکر می‌کنند که با ترور یک دانشمند هسته‌ای ایرانی، می‌توانند مردم ایران را از تلاش در انرژی هسته‌ای باز دارند که سخت در اشتباهند و مردم ایران با وحدت و انسجام و با پیروی از خط ولایت فقیه پرچم اسلام را برافراشته نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی جوانان با گرفتن سلاح جنگی در برابر دشمنان ایستادند، گفت: اکنون باید جوانان در جبهه‌های علمی، اقتصادی و عمرانی در برابر دشمنان بایستند و در راه خدا جهاد علمی و اقتصادی کنند.

جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: جنگ تمام‌نشدنی است و هر فردی باید در هر عرصه‌ای که فعالیت می‌کند با جهاد کردن در این جنگ شرکت کند.

وی اظهار کرد: شیعه برای اولین بار به حکومتی رسیده است که می‌تواند حکومت امام علی(ع) را تداوم بخشد و در این راستا باید مردم ایران با بردباری، بینش و بصیرت کشور را اداره کند تا همواره در برابر دشمنان در همه عرصه‌ها از جمله علمی و اقتصادی پیروز باشند.

عراقی گفت: دانشجویان با فراگیری علم و دانش می‌توانند در عرصه‌های مختلف جامعه به موفقیت چشم‍گیر برسند.

* دشمنان از پیروزی انقلاب اسلامی مبهوت ماندند

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با ناباوری دشمنان به ویژه استکبار جهانی در زمانی به پیروزی رسید که دین اسلام در دنیا در حال از بین رفتن بود، خاطر نشان کرد: عراق و کشورهای استکبار تلاش بسیاری کردند تا نگذارند انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد ولی این انقلاب با رهبری توانمند و شجاع امام خمینی (ره) و رشادت‌های مردم ایران به پیروزی رسید.

عراقی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با برپایی فتنه‌ و جنگ‌هایی از جمله جنگ کردستان و فداییان خلق در داخل ایران تلاش کردند تا با ایجاد تفرقه در ایران بتوانند انقلاب اسلامی نوپایی که به پیروزی رسیده از بین ببرند و در این راستا فشارهای بسیاری را به ایران تحمیل کردند تا بتوانند این انقلاب را از بین ببرند ولی موفق نشدند.

وی ادامه داد: کشورهای استکبار در رأس آن‌ها آمریکا زمانی که موفق به نابودی انقلاب اسلامی نشدند، جنگ تحمیلی هشت ساله را علیه ایران شروع کردند.

این مقام مسئول با اشاره به عهدنامه‌هایی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بین ایران و عراق منعقد شده بود، تصریح کرد: صدام‌حسین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام عهدنامه‌هایی که منعقد شده بود نادیده گرفت و جنگ علیه ایران را شروع کرد.

* ایران در برابر قوی‌ترین تجهیزات نظامی عراق به پیروزی رسید

عراقی درباره برخی از افراد که عنوان می‌کنند به دلیل اینکه عراق کشور ضعیفی بود، ایران توانست به پیروزی برسد، گفت: این ادعای بیهوده‌ای است، زیرا در آن زمان عراق با  48 تیپ و لشگر، کشوری با تجهیزات نظامی بسیار قوی در منطقه بود و همچنین همه کشورهای غرب و شرق در این هشت سال جنگ تحمیلی بهترین تجهیزات نظامی به عراق می‌دادند تا شاید بتواند ایران را شکست دهد.

وی اضافه کرد: ایران در اوایل جنگ از تجهیزات نظامی ناچیزی برخوردار بود و سربازان ایرانی حتی خمپاره و آرپی‌جی ساده را هم برای جنگیدن نمی‌شناختند ولی ایران توانست با جنگیدن مقتدرانه در برابر دشمنان در هشت سال دفاع مقدس به برکت خون شهدا و رهبری قدرتمند امام راحل(ره) به پیروزی برسد.

عراقی بیان کرد: فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها که اکنون ادعای دموکراسی دارند و بیان می‌کنند که باید تعریف جدیدی از دموکراسی در دنیا شود، در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق جنایات بسیاری علیه ایران انجام دادند.

وی توضیح داد: توپ‌های بسیار مجهز فرانسوی‌ها در این جنگ شهرهای بسیاری از کشور را بمباران کرد و آلمانی‌ها که سلاح شیمیایی در اختیار رژیم عراق قرار دادند تا علیه ایران استفاده کنند و اکنون این آثار جنایات‌ها بر جانبازان ایرانی که  در خانه‌ها و بیمارستان‌ها به دلیل شیمیایی بودن، حسرت یک نفس کشیدن را دارند قابل مشاهده است، این‌ها نشان‌دهنده گوشه‌ای از پشتیبانی قوی کشورهای استکبار جهانی از عراق بود که علیه ایران در جنگ تحمیلی استفاده کرد.

* مردم ایران با الگوگیری از راه امام حسین(ع) به پیروزی رسیدند

عراقی اعتقاد به خدا، ایمان به درست بودن راه برپایی انقلاب اسلامی و الگو گرفتن از راه امام حسین(ع) و رهبری مقتدرانه امام راحل را از جمله عوامل پیروزی در انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: انقلاب نوپای اسلامی از تجهیزات نظامی و ارتش قوی برخوردار نبود، ولی عشق جوانان ایران به شهادت و برپایی عدالت در جامعه، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

عراقی با بیان اینکه هدف اصلی ارتش عراق سرنگونی کامل نظام اسلامی بود، گفت: ارتش عراق در هنگام جنگ ابتدا تصرف کامل شهر اهواز و بعد شهر تهران را هدف خود قرار داده بود که نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کند و اکنون نیز تحریم کردن و فشارهای اقتصادی به ایران نمی‌تواند ایران را از پای درآورد.

 انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول