اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آمریکا در حادثه طبس حیثیت نظامیش را از دست داد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ آمریکا و دیگر سران استکباری در حادثه عبرت‌آموز طبس جایگاه قدر نظامی خود را از دست داد و طوفان شن امداد غیبی و شکست حمله نظامی آمریکا را سبب‌ساز شد.

آمریکا در حادثه طبس حیثیت نظامیش را از دست داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز با صدور پیامی به مناسبت چهارم اردیبهشت ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حالی ماه‌های اولیه سی و چهارمین سال حیات خود را با برکت آغاز کرده است که حوادث و تلاطم‌های فراوانی را به خود دید و با وجود همه سختی‌ها و مرارت‌ها همه آنها به نفع این نهال نوپا و در نهایت درخت تنومند تمام شده است.

وی یکی از حوادث سخت، مهیب و فراموش نشدنی تاریخ انقلاب اسلامی را حادثه تاریخی پنجم اردیبهشت ماه سال 59 اعلام کرد و افزود: از آن جایی که قریب به 32 سال از آن رویداد می‌گذرد، ضرورت دارد اشاره‌ای هر چند مختصر به حادثه شود تا نسل سوم انقلاب به قطعاتی درخشان از تاریخ این مرز و بوم آشنا شوند.

صابری تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در 22 بهمن سال 57 استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و چپاولگر مستحکم‌ترین پایگاه خود را در منطقه از دست داد لذا از همان روز با ترفندهای مختلف نظیر راه‌اندازی درگیری‌های قبیله‌ای و قومی، ایجاد اختلاف شیعه و سنی، حرکت‌های ضد بشری منافقان، تحریم اقتصادی و بلوکه کردن اموال و سرمایه‌های ایرانی و همچنین حمله نظامی هواپیماهای آمریکا به صحرای طبس در ایران و غیره سعی کرد منافع در معرض خطر خود را بازیافت کند.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: آمریکای جنایتکار که با توطئه‌های مختلف چهره واقعی خود را نشان داده بود با اعتراض جدی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی روبه‌رو و با رسوایی کامل به دخالت‌های آمریکا در ایران خاتمه داده شد و جاسوسان آمریکا در چنگال عدالت در ایران اسلامی گرفتار شدند.

صابری اضافه کرد: آمریکایی‌ها پس از شکست در پیگیری‌های فراوان و دیپلماتیک برای آزادی گروگان‌های خود تصمیم به حمله نظامی به ایران گرفتند و برای این منظور تیمی متشکل از 90 نفر از برجسته‌ترین کماندوهای آمریکایی به دستور کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا عملیاتی را آغاز کردند که بی‌سرانجام بود.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: در این عملیات که در نیمه‌های شب چهارم اردیبهشت ماه سال 59 آغاز شد تعداد هشت فروند هواپیمای C-130 از عرصه ناو در دریای عمان برخاستند و با پرواز در ارتفاع کم راهی طبس شدند تا پس از آن برای آزادسازی گروگان‌ها به تهران حمله کنند.

وی تاکید کرد: این برنامه که با محاسبات فراوان صورت گرفته بود با طوفان شن روبه‌رو شد که منجر به تصادف و انفجار یکی از بالگردها با یک فروند هواپیما و کشته و زخمی شدن جمع زیادی از ناپاکانی شد و در نتیجه عملیات لغو و لکه ننگی بر دامن آمریکا نشست و برای همیشه این امداد غیبی درس عبرتی شد و چه زیبا امام راحل فرمودند «طوفان شن مأمور خدا بود».

صابری در ادامه گفت:‌ در این عملیات تعدادی از یاران باوفای انقلاب از جمله فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد، شهید معظم محمد منتظرقائم به شهادت رسیدند اما انقلاب از یک توقف قطعی عبور و موجبات رسوایی آمریکا فراهم شد و این اراده خداوند و امداد غیبی سبب شد تا انقلاب اسلامی و نهال تازه رسته از شکست حتمی نجات یابد و مرحله نوینی از استقلال و آزادی را با توکل بر خدا آغاز کند.

استاندار اردبیل در پایان این پیام خود آورده است: این روز گرانقدر را ارج می‌نهیم و خدا را بر این عنایت سپاسگزاریم و معتقدیم با خون مقدس شهدا باید تجدید بیعت کرد و اعلام داشت که تا زنده‌ایم تحت ولایت ولی فقیه امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای از حرمت خون شهدا و همه ارزش‌ها و تمامیت انقلاب اسلامی دفاع و حراست می‌کنیم.

انتهای پیام/‌ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول