اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

برگزاری نمایشگاه تخصصی آگروپارس 2012 در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هفتمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه و تجهیزات گلخانه‌ای با عنوان آگروپارس 2012 از 12 اردیبهشت ماه جاری در شیراز آغاز به‌ کار می‌کند.

برگزاری نمایشگاه تخصصی آگروپارس 2012 در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد با بیان اینکه نمایشگاه آگروپارس 2012 تا 15 اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز دایر می‌شود، اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویدادهای بخش کشاورزی و بستری مناسب برای حضور فعالان داخلی و خارجی در این بخش است.

وی از حضور 230 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: حضور شرکت‌های تولیدکننده معتبر ایرانی و همچنین شرکت‌هایی از ایتالیا، ترکیه، آلمان، چین، و کره به همراه کارشناسان بخش کشاورزی و دست‌اندرکاران حوزه اجرایی این بخش، فرصت مناسبی را برای تبادل نظر و تعامل بین‌بخشی در راستای توسعه بخش کشاورزی به شیوه‌های مدرن و نوین فراهم می‌کند.

در این نمایشگاه پنج شرکت خارجی تولیدکننده از کشورهای آسیایی و اروپایی و شرکت‌های تولیدی فعال داخلی که در زمینه‌های زراعت، باغبانی، دامداری و دامپروری و ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی فعالیت دارند، حضور می‌یابند.

خرد با بیان اینکه 41 درصد کل فضای نمایشگاهی به ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: این در نوع خود بزرگترین گردهمایی بهره‌برداران و فعالان حوزه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: برپایی این نمایشگاه نشان‌دهنده تداوم حرکت عملی سازمان جهاد کشاورزی فارس در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بالغ بر 7 هزار نفر از کارشناسان، مهندسان، تولیدکنندگان و فعالان و بهره‌برداران بخش کشاورزی به همراه رانندگان حرفه‌ای ماشین‌آلات کشاورزی که تاکنون مغفول مانده بودند، حضور می‌یابند.

خرد از برگزاری همایشی یک‌روزه و تخصصی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و ابراز داشت: روز 13 اردیبهشت ماه جاری همایشی با حضور معاونان مکانیزاسیون سازمان‌های جهاد کشاورزی با هدف ارائه طرح جامع مکانیزاسیون کشاورزی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به برپایی سمینارهای علمی با حضور اساتید دانشگاه، از برپایی دوره‌های متعدد آموزشی ویژه علاقمندان در ایام برگزاری نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: ما در سال تولید ملی به‌ دنبال حمایت هرچه بیشتر از تولیدکنندگان هستیم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه سالن‌ها به‌صورت تخصصی تقسیم‌بندی شده است، گفت: ترویج فناوری‌های جدید در بخش‌های مختلف تولید کود‌آلی، کمپوست و ورمی‌کمپوست، سموم و کودهای شیمیایی، مکانیزاسیون ماشین‌‌های کشاورزی، تبادل تجارب، توسعه فعالیت‌های مکانیزه در عرصه کشاورزی و رشد این بخش در سایه حمایت از تولیدکننده و تولیدات داخلی از اهداف این نمایشگاه و برنامه‌های جنبی آن است.

مهرزاد  خرد با بیان اینکه نمایشگاه امسال به طور کامل و به صورت تخصصی برگزار می‌شود بیان داشت: در همین راستا هر یک از سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی فارس به یکی از زیربخش‌های کشاورزی اختصاص دارد.

مدیرعامل نمایشگاه نگاه سبز نیز اظهار داشت: وجه تمایز این نمایشگاه با نمایشگاه‌های قبل از آن برگزاری تخصصی است که در آن 230 شرکت توانمند و گزینش شده به ارائه آخرین دستاوردهای حوزه کشاورزی می‌پردازند.

محمد افضلی با بیان اینکه از یک سال قبل برای برگزاری این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است افزود: نمایشگاه آگروپارس 2012 در پنج سالن ملاصدرا ویژه نهاده‌ها (سم، بذر و کود) است، سالن نرگس به تجهیزات دام، طیور و آبزیان، سالن سرو به نهاده‌های دامی دارو و مکمل‌ها و سالن حافظ به نمایشگاه آبیاری و تجهیزات آبرسانی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین فضای باز نمایشگاه در اختیار شرکت‌های ماشین‌آلات و تجهیزات مکانیزاسیون بخش کشاورزی است.

*تولید چغندر قند خارج از فصل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز از برداشت نخستین محصول چغندر قند خارج از فصل کشور در این استان خبر داد.

حسن طلعتی بیان داشت: با کاشت چغندر قند خارج از فصل در پاییز سال گذشته و برداشت آن در فصل بهار امسال، چرخ کارخانجات قند استان بدون وقفه می‌چرخد و دیگر نیازی نیست که این کارخانه‌ها چند ماهی را منتظر ثمردهی چغندر قند باشند و ماشین‌آلات خود را خاموش کنند.

وی ادامه داد: تا پیش از این کارخانجات قند به دلیل نبود چغندر قند در فصولی از سال راکد بودند و این کارخانجات چند ماهی به انبار تبدیل می‌شدند و این در حالی است که با شیوه جدید تولید چغندر در بهار و پاییز امکان‌پذیر است و کارخانجات فرآوری می‌توانند بی‌وقفه به تولید بپردازند.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول