اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قم خبر داد

کاهش وقوع جرایم در قم

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی قم با اشاره به حمایت مراجع قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: میزان وقوع جرایم در قم به دلیل گسترش تذکر لسانی کاهش یافته است.

کاهش وقوع جرایم در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قم، مصطفی برزگر گنجی در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر گروه جهادی فرهنگی بشیر به نقش برجسته و بی‌بدیل روحانیت در اصلاح امور جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیت با داشتن دو سلاح علم و تقوا می‌تواند دنیا را متحول کند و یک شخصیت روحانی با عملکرد و رفتار عملی مناسب می‌تواند قشرهای مختلف جامعه را در مسیر رضای خداوند هدایت کند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را لازمه کار روحانیون دانست و تاکید کرد: تذکر لسانی وقتی در لباس روحانیت جلوه کند اثرات آن بیشتر خواهد بود، چرا که قدرت نفوذ کلام یک شخصیت روحانی با داشتن علم و تقوا به مراتب بیشتر از افراد عادی است.

دادستان عمومی و انقلاب قم خطاب به آمران به معروف گروه جهادی بشیر که همه آنها از روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه قم هستند اظهار داشت: افرادی که با ظاهری نامناسب و به شیوه غربی‌ها در سطح شهر تردد می‌کنند از عواقب این کار خود بی‌اطلاع هستند و این طور نیست که این افراد خدای نکرده از دین برگشته باشند، بلکه محیط‌های نامناسب و ابزارها و رسانه‌های غربی مدل‌های نامناسبی را ارائه کرده و این افراد نیز تاثیر پذیرفته‌اند.

برزگر گنجی این افراد را نیازمند هدایت بیشتر دانست و تاکید کرد: ناآگاهی برخی افراد از وضعیت پوشش یا رفتار نامناسب وظیفه روحانیون را سنگین‌تر کرده و روحانیون باید با صبر و حوصله این افراد را از گمراهی نجات دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری و همدلی آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان قم میزان وقوع جرایم در این استان کاهش یافته و دادستانی با پیگیری گزارش‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر توانسته با برخورد به‌هنگام با منکرات میزان جرایم را کاهش دهد.

دادستان قم با تاکید بر حمایت قوه قضائیه از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار داشت: مراجع قضایی در برخورد با منکرات به هیچ وجه کوتاهی نمی‌کند و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

برزگرگنجی سگ گردانی را یکی از مصادیق جریحه دار کردن عفت عمومی برشمرد و تصریح کرد: به تمام عوامل انتظامی ابلاغ شده که با سگ گردانی برخورد کنند و در صورت مشاهده، عاملان سگ گردانی را به مراجع قضایی معرفی کنند.

دادستان قم تصریح کرد: دادستانی با آموزشگاه‌های غیرمجاز موسیقی و فروشگاه‌هایی که بدون داشتن مجوز اقدام به فروش ابزار و آلات موسیقی می‌کنند برخورد می‌کند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول