اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 80 سال اخیر

51 درصد زلزله‌ها در ناحیه زاگرس رخ داده است

خبرگزاری فارس: فرماندار قیروکارزین گفت: با توجه به وقوع 51 درصد زلزله های 80 سال اخیر در منطقه زاگرس، باید در قیروکارزین، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

51 درصد زلزله‌ها در ناحیه زاگرس رخ داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالحسن صمدنژاد عصر امروز در جمعی از مردم قیروکارزین پیرامون زمین لرزه‌های چند روز گذشته در این شهرستان اظهار داشت: زلزله حادثه‌ای طبیعی است که در سراسر دنیا رخ می‌دهد و در مناطقی که به دلیل وضعیت خاص زمین‌شناسی فرآیندهای کوه‌سازی در آنها ادامه دارد این مسئله خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وی با اشاره به قرار گرفتن ایران از نظر موقعیت مکانی در بین دو پلات فرم عربستان اوراسیا و همچنین ادامه فعالیت‌های کوه‌سازی آلپ هیمالیا و به تعادل نرسیدن آن ادامه داد: کشور ما از نظر زلزله‌خیزی به چهار ناحیه تقسیم می‌شود که مطالعات انجام شده در 80 سال اخیر نشان می‌دهد 51 درصد زلزله‌ها در ناحیه زاگرس رخ داده و خطر وقوع زمین‌لرزه در این ناحیه همچنان وجود دارد.

صمدنژاد با تاکید بر پذیرفتن خطر وقوع زمین‌لرزه توسط مردم و ضرورت اطلاع رسانی برای مقابله با آن خاطرنشان کرد: باید رعایت اصول و نظارت‌های فنی با جدیت بیشتری دنبال شود و در ساخت و سازها به جای زیباسازی مقاوم‌سازی کنیم تا ضمن آرامش خود و خانواده از اثرات مخرب زلزله بکاهیم.

این مقام مسئول در پاسخ به برخی شایعات موجود در میان مردم در مورد زمین لرزه‌های اخیر قیروکارزین ابراز داشت: برخی با شایعه‌پراکنی علت وقوع زمین لرزه‌ها را حفر چاه‌های گاز در اطراف قیروکارزین می‌دانستند که این خود هوشیاری و برخورد علمی مردم با چنین شایعاتی را می‌طلبد.

وی این شایعات را باعث گرفتن وقت و انرژی مسئولان برای اداره امور و همچنین بر هم خوردن آرامش مردم دانست و ادامه داد: طبق مکاتبات و تماس‌های انجام شده با مرکز پژوهش‌های زلزله در تهران و بررسی‌های انجام شده توسط این مرکز در زمینه عمق کانون زلزله و طول موج‌های ناشی از آن حفر چاه‌های گاز به عنوان علت وقوع آن رد شد.

فرماندار قیروکارزین در پایان اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران این شهرستان در همان ساعت‌های نخستین وقوع زمین‌لرزه تشکیل شد و تمام نیروها، ارگان‌ها و سازمان‌ها در این شهرستان از آمادگی لازم برای برخورد با حوادث احتمالی برخوردارند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول