اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نمایش قرآن منسوب به دست‌خط امام علی(ع)

نمایشگاه ‌آثار خطی شیخ بهایی در کتابخانه آستان قدس برپا شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه ‌آثار خطی و چاپ سنگی شیخ بهایی دانشمند و ریاضیدان شهیر دوره صفویه در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شد.

نمایشگاه ‌آثار خطی شیخ بهایی در کتابخانه آستان قدس برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس این سازمان اظهار داشت: در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بیش از یک‌ هزار و 100 اثر خطی متعلق به شیخ بهایی نگه‌داری می‌شود که از مجموع آنها مجموعه‌ای ارزشمند انتخاب و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

مهدی قیصری‌نیک خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه منتخبی از نسخ خطی کتابخانه شخصی شیخ بهایی که توسط ایشان در اوایل قرن یازده هجری قمری به روضه منوره رضوی وقف شده و وقف‌نامه به مهر و دست‌خط ایشان است در معرض نمایش قرار گرفته که از نظر علمی و تاریخی دارای اهمیت فراوان است.

وی قرآن منسوب به دست‌خط مبارک امام علی(ع) که وقف‌نامه آن توسط شیخ بهایی نگاشته شده است، اشاره کرد و افزود: شرح تشریح‌الافلاک، مفتاح‌الفلاح، خلاصةالحساب و شرح صحیفه و شرح عثنی‌عشریه برخی از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

قیصری‌نیک از کتب چاپ سنگی این نمایشگاه مانند اعتقادات، جامع عباسی، کشکول، اربعین و نان و حلوا نام برد و گفت: از آنجا که بسیاری از آثار شیخ بهایی توسط علماء و هنرمندان بزرگ عصر صفوی کتابت و کتاب‌آرایی شده این نمایشگاه از نظر هنر کتابت، تذهیب و کتاب‌آرایی دارای اهمیت فراوانی است.

نمایشگاه علمی و فرهنگی شامل گزیده‌ای از آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی شیخ بهایی دانشمند و ریاضیدان شهیر دوره صفویه از تاریخ 3 تا 7 اردیبهشت‌ماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول