اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد

ششمی‌ها تا پایان خرداد برای ثبت‌نام فرصت دارند/ اولی‌ها تا پایان اردیبهشت‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول تا پایان اردیبهشت‌ماه، پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی تا پایان خردادماه و سایر پایه‌ها و دوره‌ها نیز از اول خرداد تا پایان تیرماه برای ثبت‌نام در مدارس این استان فرصت دارند.

ششمی‌ها تا پایان خرداد برای ثبت‌نام فرصت دارند/ اولی‌ها تا پایان اردیبهشت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی عصر شنبه در نشستی پیرامون تشریح جزییات دستورالعمل ثبت‌نام مدارس اظهار داشت: با عنایت به نزدیک شدن زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان و دغدغه‌های اولیای محترم، اجرای ضوابط و مقررات ثبت‌نام در سال تحصیلی 92-91 از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش به تمامی مناطق و نواحی آموزش و پرورش در سراسر استان ارسال شده است.

وی افزود: محور تمرکز جدی ستاد نظارت بر ثبت‌نام، سیاست‌های ابلاغی به ویژه تغییر نظام آموزشی و تأکید بر تحقق مطلوب نظام 3+3+6 است که در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

به گفته آخوندی، براساس این دستورالعمل، دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا پنجم ابتدایی که در هر مدرسه تحصیل می‌کنند نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند، به ویژه اینکه فارغ‌التحصیلان پایه‌های پنجم به طور معمول در پایه ششم همان واحد آموزشی ثبت‌نام و ساماندهی می‌شوند، مگر در موارد ضروری و با درخواست اولیاء و نقل و انتقالات دانش‌آموزان.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: تمامی هنرستان‌های دولتی ملزم هستند در حد ظرفیت خود (حداقل دو کلاس) از دانش‌آموزان پایه اول متوسطه عمومی را ثبت‌نام و ثبت‌نام از هنرجویان هنرستان‌ها بدون لحاظ محدوده جغرافیایی و براساس ضوابط انجام خواهد شد.

آخوندی اضافه کرد: مدیران مدارس دولتی ملزم هستند از دانش‌آموزان میان پایه بدون حضور آنان و اولیای محترمشان در فرصت مقرر ثبت‌نام به عمل آورند.

این مقام مسئول با اشاره به فرایند ثبت‌نام تمامی دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در این مدارس صرفاً از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تاریخ آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی را از اول تا پایان اردیبهشت‌ماه و پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی را تا پایان خردادماه و نیز سایر پایه‌ها و دوره‌ها را از اول خرداد لغایت پایان تیرماه (ثبت‌نام مشروط) اعلام کرد.

آخوندی هم‌چنین یادآور شد: ثبت‌نام دانش‌آموزان تمامی پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل، نمره و سایر شروط صرفاً براساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان عشایری از شرط محدوده جغرافیایی مستثنی هستند.

به گفته وی، ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس هم‌جوار دو منطقه ناحیه آموزشی بنا به تشخیص ستاد ثبت‌نام اداره‌کل صورت می‌گیرد.

آخوندی پذیرش دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی، شاهد، ایثارگران، نمونه‌دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی را براساس دستورالعمل‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول