اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توافق اعضای شورای امنیت در مورد قطعنامه‌ مربوط به تعداد ناظرین در سوریه

خبرگزاری فارس: کشورهای عضو شورای امنیت بعد از 7 ساعت بحث بالاخره در خصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ تهیه شده از دو سند پیشنهادی روسیه و اتحادیه اروپا در خصوص اعزام 300 ناظر بین المللی به سوریه به توافق دست یافتند.

توافق اعضای شورای امنیت در مورد قطعنامه‌ مربوط به تعداد ناظرین در سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته در خصوص متن قطعنامه جدید در رابطه با افزایش تعداد ناظرین بین المللی در سوریه از 30 به 300  نفر به توافق رسیدند.

متن این سند که بر اساس دو پیش‌نویس قطعنامه کاملا متفاوت ارائه شده از سوی روسیه و اتحادیه اروپا در تاریخ 20 آوریل تنظیم شده، بعد از 7 ساعت بررسی در نهایت مورد تایید همه کشورهای عضو شورای امنیت قرار گرفت.

"ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که اعضای شورای امنیت از پیش‌نویس قطعنامه تهیه شده حمایت کنند.

بر اساس این سند، 300 ناظر بین المللی ظرف مدت 90 روز برای نظارت و کنترل آتش‌بس در سوریه و اجرای مفاد طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل و فصل مشکلات در سوریه به این کشور اعزام خواهند شد.

"الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرده بود که این کشور پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص مشخص شدن جزییات و مکانیزم ماموریت ناظرین سازمان ملل در سوریه به شورای امنیت ارائه داده است.

لازم به ذکر است که نخستین گروه ناظرین سازمان ملل شامل 25 نفر هفته گذشته ماموریت خویش در سوریه را آغاز کردند. در همین رابطه روسیه تصویب یک قطعنامه جدید در رابطه با ماموریت ناظرین سازمان ملل در سوریه در شورای امنیت را ضروری دانسته بود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول