اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گروهی دیگر از مخالفان سوری هفته آینده به مسکو می‌روند

روسیه خواستار تصویب قطعنامه دیگری در مورد ماموریت ناظرین در سوریه شد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور از شورای امنیت خواسته تا سریعا قطعنامه دیگری در مورد ماموریت ناظرین سازمان ملل در سوریه تصویب کند که مختصات وظایف آنها را بطور کامل مشخص کند.

روسیه خواستار تصویب قطعنامه دیگری در مورد ماموریت ناظرین در سوریه شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد که هیئت نمایندگی این کشور در سازمان ملل از شورای امنیت خواسته است تا تصویب فوری یک قطعنامه دیگر در رابطه با ماموریت ناظرین سازمان ملل در سوریه را در دستور کار خود قرار دهد.

لاوروف امروز در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکرات وزرای دفاع و امور خارجه روسیه و ایتالیا در مسکو گفت: همه اقدامات ضروری پیرامون تحقق طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه کشورهای عربی و پیرامون تصمیم شورای امنیت که این طرح را مورد تایید قرار گرفته متمرکز شده است و در حال حاضر از همه امکانات استفاده خواهد شد تا هرچه سریع‌تر قطعنامه دیگری در شورای امنیت به تصویب برسد که وظایف محوله در چارچوب ماموریت ناظرین سازمان ملل در سوریه را بطور دقیق مشخص کند.  

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: مقامات مسکو تصویب سریع چنین قطعنامه‌ای که تایید کننده این ماموریت و مشخص کننده مختصات وظایف ناظرین بین المللی در سوریه خواهد بود را ضروری می‌دانند.

به گفته وی، این مسئله بسیار اهمیت دارد که هیئت نمایندگی روسیه و کارشناسان سازمان ملل به درک مشترکی از ابعاد کلی ساختار این ماموریت دست یابند. ضمن اینکه در جریان نشست‌ها با هدف بررسی این مسئله اکثر کشورهای عضو شورای امنیت با تصویب چنین قطعنامه‌ای موافق بودند.

لاوروف تاکید کرد: روسیه همچنان به تلاش خود برای کمک به حل و فصل مناقشه کنونی در سوریه از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و فراهم شدن شرایط برای آغاز گفتوگوهای ملی بین دولت و مخالفان در این کشور ادامه خواهد داد.

ضمن اینکه همین امروز "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد که هفته آینده نمایندگانی از سوی جبهه ملی آزادی بخش مخالفان سوریه به مسکو سفر خواهند کرد. 

لوکاشوویچ گفت: چنین تماس‌های فعالی بطور دائم انجام خواهد گرفت، چرا که روسیه همانطور که بارها اعلام کرده به منظور کمک به حل مشکلات در سوریه آمادگی آن را دارد تا با همه گروه‌های مخالف در این کشور مذاکره کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول