اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 20 دقیقه بارندگی گناباد

مروی مقدم: 500 میلیون خسارت به روستاهای گناباد وارد شد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گناباد گفت: در بارندگی 20 دقیقه‌ای روز پنج‌شنبه گناباد، 500 تا 700 میلیون تومان خسارت به روستاهای گناباد وارد شد.

مروی مقدم: 500 میلیون خسارت به روستاهای گناباد وارد شد

سیدامیررضا مروی‌مقدم شهری صبح امروز در گفت‌وگوی با خبرنگار فارس در گناباد اظهار داشت: طی بارندگی 20 دقیقه‌ای روز پنج‌شنبه که در گناباد انجام شد، 500 تا 700 میلیون تومان خسارت به روستاهای گناباد وارد شد.

وی با بیان اینکه این بارندگی به صورت رگباری و به میزان 14 میلی‌متر بود، افزود: از آنجا که زمین‌های شهرستان خشک بودند و بارندگی‌های انجام شده در بخش کاخک به ویژه روستاهای براکوه که 28 میلی‌متر گزارش شده بود، سبب جاری شدن سیل در این شهرستان پس از بارندگی شد.

مروی ادامه داد: این سیل که در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است به منازل مسکونی روستاهای رهن، ریاب، قنبرآباد، نوده گناباد، گیسور، بیمرغ، اروک و اسوی شهرستان خسارت وارد کرد به طوری که 40 واحد مسکونی در این روستاها دچار خسارت آب‌گرفتگی شدند.

وی با اشاره به دیگر خسارات وارد شده ناشی از این بارندگی رگباری بهاری، گفت: 3 قنات مهم گناباد شامل قنات سموئی دلویی، قنات زیرزمینی باغ آسیا و قنات کلاته مس گران دچار آب‌گرفتگی شده و 2 واحد گاوداری که در مسیر سیل قرار گرفته بودند خسارت فراوان دیدند، علاوه بر این دپوی خاک‌های حیوانی و علوفه‌هایشان از بین رفت.

وی اظهارداشت: سیل سبب شد در روستاهای یاد شده و حتی خود گناباد عبور و مرور برای 5 ساعت مختل شود و به 15 درصد از راه‌های روستایی گناباد خسارت وارد گردد که در دست مرمت است.

مروی تصریح کرد: بازگشایی رودخانه‌ ها توسط امور آب منطقه‌ای گناباد سبب شد که آب ناشی از سیل را به سمت رودخانه‌ها هدایت و به این ترتیب سیل را مهار کنیم.

وی افزود: تمام نیروها اعم از آب و فاضلاب شهری و روستایی، راه و ترابری، شهرداری و هلال‌احمر شهرستان در امر کمک‌رسانی به مردم در زمان سیل بسیار همکاری کردند که جای تقدیر و تشکر را دارد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول