اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

جوانان محور اصلی برنامه‌‌ریزی‌های فرهنگی مذهبی باشند

خبرگزاری فارس: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه‌های فرهنگی هنری مرتبط با نماز و نیایش، با محوریت جوانان برگزار شود تا حلاوت انس با خدا از همان دوران جوانی در ذائقه هنرمندان جوان قابل احساس و در آثارشان متجلی شود.

جوانان محور اصلی برنامه‌‌ریزی‌های فرهنگی مذهبی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، پرویز آژیده با اشاره به اینکه نماز تجلی‌گاه گفت‌وگو و راز و نیاز عاشقانه با خالق هستی است، اظهار داشت: نماز و نیایش در اسلام و به تبع آن در هنر اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: مهم‌ترین نقش نماز، ارتقای سطح معنوی و اخلاقی افراد و به تبع آن جامعه است، چراکه انسانی که در طول روز به دفعات در برابر عظمت و وحدانیت خداوند پیشانی خلوص بر سجده می‌نهد، ‌روح و جانش را جلا بخشیده و توانایی تشخیص سره از ناسره را می‌ِیابد.

آژیده با اشاره بر لزوم غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی برای نهادینه کردن فرهنگ نماز و نیایش به عنوان رکن  باورهای دینی، گفت: تعمیق باورهای دینی در میان جوانان و نوجوانان نیازمند برنامه‌ریزی است و اصحاب فرهنگ و هنر با توجه به گستردگی این بخش، پیشقراولان تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: هنرمندان متعهد، انسان‌هایی فرهیخته و دارای تعالی روحی و فکری هستند و اگر در تولید آثار هنری مرتبط با نماز و نیایش با اعتقاد قلبی و به عنوان یک تکلیف دینی در این مسیر گام نهند، آثاری فاخر و در خور تامل خلق می‌نمایند که تاثیرگذار و هدایتگر خواهد بود.

آژیده بر لزوم توجه به مفاهیم و مضامین والای نماز به عنوان اصلی‌ترین فریضه دینی تاکید کرد و گفت: متولیان فرهنگی جامعه برای بهره‌گیری بیشتر از مضامین عالی و ژرف نماز در آثار هنری و همچنین اثربخشی برنامه‌های این حوزه از نظرات کارشناسانه اندیشمندان و روحانیت متعهد بهره گیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار حضور پررنگ‌تر هنرمندان رشته‌های مختلف و تولید آثار بیشتری در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نماز شد.

براساس این گزارش سومین جشنواره بین‌المللی نماز و نیایش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری انجمن هنر عکاسی و انجمن سینمای جوان تبریز برگزار و همچنین آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز اردیبهشت ماه 1391 در تبریز برگزار می‌شود.

دور اول و دوم این جشنواره به صورت سراسری برگزار شده بود و این دوره با گستره بین‌المللی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول