اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

تجهیزات چند رسانه‌ای کتابخانه‌های عمومی اردبیل راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل از راه‌اندازی تجهیزات چند رسانه‌ای و شبکه‌های محلی اینترنت در کتابخانه‌های عمومی این استان‌ خبر داد.

تجهیزات چند رسانه‌ای کتابخانه‌های عمومی اردبیل راه‌اندازی شد

صادق فرهمند امین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: جمع‌آوری منابع و مجموعه‌سازی، حفاظت و نگهداری منبع، سازماندهی منابع و اشاعه اطلاعات مهمترین وظایف قانونی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل که با دقت گسترده اجرایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش دانش و اطلاعات، طبقه‌بندی و ساماندهی منابع علمی حاصل از این یافته‌ها به منظور بازیابی سریع و از مسائل و دغدغه‌های مهم هر کتابخانه به خصوص کتابخانه عمومی است.

این مسئول اضافه کرد: دسترسی سریع به منابع کتابخانه عامل بسیار مهمی است تا مراجعه کنندگان در اسرع وقت بتوانند نیازهای خود را با مراجعه به کتاب‌ها، اسناد و یا نشریات بر طرف نمایند از این رو ساماندهی کتابخانه دارای اهمیت فراوان است.

فرهمند امین تصریح کرد: فراهم آوردن مواد کتابخانه‌ای برای ارائه به استفاده‌کنندگان و رفع نیازهای اطلاعاتی آنان به تنهایی کافی نیست بنابراین کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برای ارائه خدمات سریع و صرفه‌جویی در وقت استفاده کنندگان و در نتیجه جلب رضایت آنان سازماندهی مجموعه گردآوری شده را انجام می‌دهند.

وی گفت: برای نایل آمدن به این منظور ضروری است کتاب و سایر اسناد از جنبه‌های مختلف از جمله موضوعی، تجزیه و تحلیل گردد تا شناسایی آن مقدور باشد بنابراین منابع و مواد اعم از کتاب، پایان‌نامه، سی دی، گزارش، پیایند، نوار ویدئو، فیلم و نقشه و ... باید بر اساس اصول و قواعد پذیرفته شده ملی و بین‌المللی سازماندهی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال گسترده مردم اردبیل از فعالیت‌های کتابخانه‌ای از شرکت 11 هزار نفر در مسابقات فرهنگی آنلاین و مکتوب کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سال گذشته خبر داد.

فرهمند امین بیان داشت: در سال‌های اخیر تحول گسترده‌ای در حوزه فعالیت کتابخانه‌ها حادث شده است و شرکت این تعداد در مسابقات فرهنگی آنلاین و مکتوب این نهاد در سال گذشته و افزایش بیش از 110 درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان موید این حرکت پرشتاب است.

وی بیان کرد: در این راستا تلاش‌های فراوانی برای توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و تامین تجهیزات به روز بویژه در حوزه فناوری اطلاعات و اینترنت در اولویت اهداف و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: شاداب‌سازی فضاهای کتابخانه‌ای از موارد مهمی است که موجب اشتیاق بیشتر مراجعین برای حضور در کتابخانه‌ها خواهد شد.

فرهمندامین افزود: در این خصوص دستورالعمل‌های لازم برای حفظ سرزندگی و شادابی این محیط های فرهنگی ارسال شده و از اول اردیبهشت ماه کارگروهی از کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای بازدید و رفع نقاط ضعف کتابخانه‌ها اعزام خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: شاخص‌های آماری نشان دهنده تحول گسترده در وضعیت کتابخانه‌های عمومی است و این مکان‌های فرهنگی در تمامی حوزه‌های فعالیت خود بین 50 تا 100درصد رشد داشته است.

عضو شورای اداری استان اردبیل همچنین از افزایش اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال 89 تنها سه درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی بودند که این رقم در سال گذشته به 6 درصد رسیده است.

فرهمند امین بیان کرد: در جلسات متعددی که با روسای کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده، پایه عضویت کتابخانه‌ها در 10 درصد افراد هر شهرستان تعریف شده و تلاش می‌شود به منظور حضور علاقمندان بیشتر در این مراکز فرهنگی میزان عضویت در کتابخانه‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول