اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راسموسن در کنفرانس سپر موشکی در مسکو شرکت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی رسمی ناتو اعلام کرد دبیر کل این سازمان که درگیر برگزاری نشست سران ناتو در شیکاگو است، در کنفرانس بین‌المللی ماه مه در پایتخت روسیه در خصوص سامانه دفاع ضد موشکی شرکت نخواهد کرد.

راسموسن در کنفرانس سپر موشکی در مسکو شرکت نمی‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو نمی‌تواند در کنفرانس بین المللی که قرار است در ماه مه پیرامون مسئله سامانه دفاع ضد موشکی در مسکو برگزار شود، شرکت کند.

"اوآن لونگسکو" سخنگوی رسمی ناتو در آستانه نشست شورای روسیه-ناتو در سطح وزیران امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:  من فکر نمی‌کنم که دبیر کل ناتو بتواند شخصا در کنفرانس سپر موشکی در مسکو شرکت کند، به این دلیل که وی سخت درگیر آماده کردن مقدمات برگزاری نشست سران ناتو در شیکاگو است که در ماه مه برگزار خواهد شد. ولی می‌توانم به شما اطمینان دهم که ناتو نماینده بلندپایه خود را به این کنفرانس اعزام خواهد کرد.

پیش از این اعلام شده بود که نمایندگان 50 کشور و همچنین نمایندگانی از سوی ناتو، جامعه مشترک المنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی در کنفرانس بین المللی مربوط به مسئله سامانه دفاع ضد موشکی در مسکو شرکت خواهد کرد.

"سرگئی کوشیلیف" رئیس اداره اصلی همکاری‌های نظامی وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر افزود: در این کنفرانس مستشاران نظامی خارجی و هیئت‌های نمایندگی برخی کشورها شرکت خواهند داشت. تاکنون هیچ یک از کشورهایی که برای شرکت در این نشست بین المللی دعوت شده‌اند، از شرکت در آن خودداری نکردند.

به گفته وی، وزارت دفاع روسیه انتظار دارد تا لیست کشورهایی که در کنفرانس سپر موشکی در مسکو شرکت خواهند کرد را تا تاریخ 10 آوریل دریافت کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول