اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مانور مشترک سایبری روسیه و ناتو در زمینه سپر موشکی

خبرگزاری فارس: دبیر کل ناتو اعلام کرد که کارشناسان روسیه و کشورهای عضو این سازمان در اواخر ماه مارس مانورهای مشترک سایبری در زمینه سامانه دفاع ضد موشکی برگزار کردند که بسیار مفید بودند.

مانور مشترک سایبری روسیه و ناتو در زمینه سپر موشکی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو روز دوشنبه اعلام کرد که کارشناسان روسیه و ناتو در اواخر ماه مارس مانورهای مشترک سایبری در زمینه سامانه دفاع ضد موشکی انجام دادند.

بر اساس اطلاعات رسیده به این خبرگزاری، این مانورها در تاریخ 30-29 ماه مارس صورت گرفته است.

طرح برگزاری مانورهای مشترک سایبری در زمینه سامانه دفاع ضد موشکی در جریان نشست سران ناتو-روسیه در لیسبون در ماه نوامبر سال 2010 مورد توافق طرفین قرار گرفته بود.

راسموسن با اعلام اینکه در این مانورها حدود 60 کارشناس از روسیه و کشورهای عضو ناتو مشارکت داشتند، گفت: مانورهای سایبری مشترک روسیه و ناتو در آلمان انجام شدند. این مانورها بر اساس یک سناریوی مشروط بود، ولی آنها بسیار مفید بودند و به ما این امکان را دادند تا برخوردهایی را در زمینه طرح ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی در قاره اروپا تهیه کنیم.

دبیر کل ناتو همچنین اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه موافقت کرده است که در نشست ماه آوریل شورای روسیه-ناتو در سطح وزرای امور خارجه شرکت کند.

این نشست قرار است در تاریخ 19 آوریل در بروکسل برگزار شود. مقامات دیپلماتیک روسیه هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول