اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد:

نیاز به حضور خیّران کتابخانه‌ساز در یزد بیش از گذشته احساس می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار یزد گفت: اکنون با توجه به نیاز روزافزون جوانان به مطالعه نیاز به حضور خیّران مدرسه‌ساز بیش از گذشته در یزد احساس می‌شود.

نیاز به حضور خیّران کتابخانه‌ساز در یزد بیش از گذشته احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عزیزالله سیفی ظهر امروز در بازدید از مجتمع فرهنگی تحقیقاتی اخوان دستمالچی اظهار داشت: خیّران کتابخانه‌ساز نقش بسزایی در افزایش سرانه مطالعه در جامعه ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه توجه به امر کتاب و کتاب‌خوانی یک نهضت فرهنگی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در مقابله با تهدیدات و تحریم‌های دشمن داشته باشد، افزود: امروز دشمن از طریق هدف قرار دادن فرهنگ کشور در صدد ضربه زدن به اصول و ارزش‌های مردم است که به طور قطع یکی از مؤثرترین راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان، افزایش سطح آگاهی در جامعه به ویژه بین جوانان و نوجوانان است.

سیفی خاطرنشان کرد: انجام این مهم نیازمند افزایش مطالعه در جامعه است که از طریق افزایش کتابخانه‌ها و مکان‌های فرهنگی امکان‌پذیر است.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه خیران کتابخانه‌ساز نقش بسزایی را در افزایش سرانه فرهنگ مطالعه دارند، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های خوبی در زمینه فرهنگی، علمی در کشور صورت گرفته است که امروز شاهد موفقیت‌های مختلف دانشمندان و پژوهشگران ایران اسلامی در جهان هستیم.

وی تأکید کرد: بی‌شک خیّران کتابخانه‌ساز با ایجاد فضاهای فرهنگی و علمی نقش عمده‌ای را در این پیروزی‌ها داشته‌اند.

مؤسس مجتمع فرهنگی تحقیقاتی اخوان دستمالچی نیز در این بازدید هدف از تأسیس مؤسسه تحقیقاتی فرهنگی و کتابخانه را کمک به اعتلای فرهنگ و دانش اهالی سخت‌کوش یزد عنوان کرد.

دستمالچی خاطرنشان کرد: تربیت محققان و مروجان علوم اسلامی از برنامه‌های اصلی این مؤسسه است.

وی بیان کرد: این مؤسسه کار تدوین 20 کتاب جامع درباره زندگی ائمه معصومین(ع) را آغاز کرده که تا اوایل سال آینده آماده ارائه می‌شود.

مجتمع فرهنگی تحقیقاتی اخوان دستمالچی با 110 هزار جلد کتاب، 60 هزار عنوان کتاب، 650 عنوان نشریه فارسی و بیش از یک هزار عضو از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده است.

هم‌چنین این مجتمع فرهنگی با زیربنایی بیش از 14 هزار مترمربع که از بخش‌های آن می‌توان به کتابخانه الغدیر، تالار علامه امینی، کلاس‌های آموزشی، مسجد غدیر، بخش پژوهش‌های کتاب‌شناختی و صحافی اشاره کرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول