اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور جوان فرماندار دنا:

مشاوران جوان بر‌اساس گرایش‌های سیاسی انتخاب نشوند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی مشاوران جوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از آفت‌ها در حوزه مشاوران جوان این است که براساس گرایشات سیاسی و رابطه‌ای انتخاب می‌شوند.

مشاوران جوان بر‌اساس گرایش‌های سیاسی انتخاب نشوند

 مصطفی بسطامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: جوانان به عنوان نیروی محرکه و توان اصلی هر کشور در بحث توسعه و پیشرفت، تولید علم و تولید اندیشه‌های نو جایگاهی بس ارزنده در هر کشوری دارند.

وی بیان کرد: در کشور ما نیز جوانان بارها ثابت کرده‌اند که جوان و نیروی جوانی رکن اساسی در تمام رخدادها و مسائل مهم کشوری پس از انقلاب بوده است.

این مشاور جوان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمونه بارز آن هشت سال جنگ تحمیلی بود که جوانان کم سن و سال اما مؤمن به عنوان فرمانده در عرصه نبرد با دشمن بعثی نقش مؤثر خود را به خوبی ایفا کردند و این شاید به دلیل اعتماد واقعی امام راحل به جوانان بوده است.

بسطامی افزود: نباید فراموش کرد که بار اصلی پیروزی انقلاب اسلامی به عهده جوانان بود، جوانان مؤمن و شجاع با تکیه بر اعتقادات الهی و با رهبری بی‌بدیل امام توانستند با برنامه‌ریزی، صبر و حوصله و ایمان، به هدف والای خود که همان پیروزی انقلاب اسلامی بود برسند.

وی تصریح کرد: سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) همچنین نایب برحقشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همانند سیره جدشان رسول‌الله است که آن‌چنان به جوانان اهمیت می‌دادند و به آنها اعتماد داشتند که در یکی از جنگ‌های مهم فرماندهی سپاه خود را به جوان 18 ساله سپردند.

*تولید ملی بدون توجه به جوانان محقق نمی‌شود

بسطامی بیان داشت: از آن‌جا که کشور ایران می‌بایست طبق چشم‌انداز 1404 به کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی برسد و الهام‌بخش و الگو در جهان اسلام باشد و همچنین بتواند با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل به یک قطب تبدیل شود می‌بایست برای دستیابی به چنین جایگاهی با استفاده از جوانان انقلابی و روشنفکر، با نشاط، مؤمن و صاحب‌نظر به حرکت عظیم خود به سرعت ادامه دهد.

 این مشاور جوان خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای امام و رهبری متأسفانه آن گونه که باید در دولت و نهادهای دولتی از جوانان مؤمن، انقلابی و متخصص استفاده نشده و حتی به عنوان مشاور نیز از آنان استفاده کمتری شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت حوزه مشاوران جوان اکنون مشکلات زیادی در این حوزه نمایان شده است.

*مسئولان به مشاوران جوان اعتماد کافی ندارند

بسطامی به پاره‌ای از مشکلات حوزه مشاوران جوان اشاره کرد و گفت: هنوز اعتماد لازم و کافی به مشاوران جوان در میان مسئولان وجود ندارد.

وی افزود: جایگاه قانونی حوزه مشاوران جوان مشخص نیست و این گروه صرفاً به صورت غیر رسمی مورد پذیرش قرار گرفته است.

مشاور جوان فرماندار دنا با بیان این‌که اساسنامه و چارت تشکیلاتی مشخص و واحدی برای همه گروه‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی مناسب و مشخص با اهداف تبیین جایگاه گروه مشاوران جوان صورت نگرفته است.

*مسئولان نگرش مثبتی به مشاوران جوان ندارند

بسطامی با اشاره به این‌که مدیران و مسئولان نگرش مثبتی در خصوص گروه مشاوران جوان ندارند، گفت: آموزش‌های لازم به مسئولان و اعضای حوزه مشاوران جوان داده نشده است.

وی تاکید کرد: بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از جوانان مؤمن، انقلابی، متدین، صاحب‌نظر و نخبه در هر استان وجود ندارد.

این مشاور جوان گفت: متاسفانه تاکنون اطلاع‌رسانی مناسب و قابل قبولی در خصوص گروه مشاوران جوان صورت نگرفته است.

وی از برخی پیشنهادات و راهکارها سخن به میان آورد و افزود: می‌بایست با ارائه فراخوان از تمام جوانان متخصص، متعهد و نخبه دعوت کرد تا اطلاعات خود را به صورت دقیق و مکتوب به مسئولان ارشد هر استان ارائه دهند و مسئولان ارشد نیز بانک اطلاعاتی جوانان نخبه، متخصص و متعهد را تشکیل دهند.

*دولت مشخصات جوانان کارآمد را در سایتی ثبت کند

وی پیشنهاد داد: سایتی جامع توسط دولت ایجاد شود و مشخصات کامل جوانان متخصص، متعهد، نخبه و صاحب‌نظر در آن ثبت گردد.

این مشاور جوان تاکید کرد: سپس می‌توانیم از میان جوانان متخصص و با بررسی پرونده آن‌ها بهترین افراد را برای مشاوران جوان و همچنین مناصب دیگر انتخاب و معرفی کنیم که این امر موجب می‌شود اعتماد جوانان به دولت فزونی یافته و جوانان مطمئن شوند که این انتخاب افراد بر اساس توانایی‌ها و تخصص است نه بر اساس گرایش‌های خاص سیاسی و رابطه‌ای.

بسطامی گفت: لازم است برای مشاوران جوان جلسات تخصصی در خصوص عملکرد و راهکارهای مناسب ارتقاء وضعیت سیاسی و اداری کشور برگزار شود.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول