اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی:

هنر پیشرو زمینه‌ساز قرب الهی است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی گفت: از منظر قرآن انسانی توسعه یافته محسوب می‌شود که درجات کمال را طی کرده و هنری پیشرو است که زمینه‌ساز قرب الهی باشد.

هنر پیشرو زمینه‌ساز قرب الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش، اسدالله ضیایی با اشاره به اینکه زبان هنر زبانی نافذ و گویا است، ‌اظهار کرد: هنر بر دریافت و درک مخاطب تاثیر می‌گذارد و باید از این ویژگی برای تبیین اهداف متعالی و انسان‌ساز نماز و نیایش بهره‌گیری کنیم.

وی گفت: اقامه و تبلیغ نماز برای هر فرد دارای تمکن مالی،‌ اجتماعی و هنری یک واجب عینی است و تقویت زیرساخت‌های نماز، هم برای مدیران جامعه که دارای تمکن قدرت و موقعیت هستند و هم برای هنرمندان که تمکن هنری دارند وظیفه‌ای شرعی محسوب می‌شود.

ضیایی افزود: هنرمند با ابزار قدرتمند هنر و تمکن هنری خود، زبان گویای شیدایی و دلدادگی به ذات احدیت است و زمانی که روح سرشار و سیال هنرمند با مفاهیم دینی پیوند می‌خورد این دلدادگی در قالب آثاری فاخر، نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فطرت و روح انسان در پرتو نیایش رشد یافته و بالنده می‌شود، تاکید کرد: هنرمندان عرصه‌های مختلف اگر ذوق و استعداد هنری‌ خود را در تبیین و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی صرف کنند، نام و هنر خود را ماندگار می‌سازند.

ضیایی گفت: هنرمند باید مکشوفات غیبی خود را که حلقه اتصال خاکیان و عرشیان است با صداقت و صحت قلم زده و به تصویر بکشد همچنین رسالت خود را در این راستا به انجام برساند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان، نقش نهادهای فرهنگی را در تبلیغ و ترویج فریضه نماز، نقشی کلیدی و اثرگذار عنوان کرد و افزود: با توجه به جایگاه اجتماعی و تربیتی نماز، نهادهای فرهنگی با ایجاد فضای مناسب برای تولید آثار گرانسنگ در حوزه نماز همچنین غنی‌سازی آثار تولید شده در این عرصه، می‌توانند زمینه‌ساز نزدیکی بیش از پیش اصحاب فرهنگ و هنر با مباحث اعتقادی بوده و در تحکیم باورهای دینی در میان جوانان و نوجوان موثر باشند.

بر اساس این گزارش، سومین جشنواره بین‌المللی نماز و نیایش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری انجمن هنر عکاسی و انجمن سینمای جوان تبریز برگزار شد همچنین آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز اردیبهشت‌ماه 1391 در تبریز برگزار می‌شود.

دور اول و دوم این جشنواره به صورت سراسری برگزار شده بود و این دوره با گستره بین‌المللی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول