اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

"عبدالرشید دوستم" حمایت خود را از طرح عربستان برای صلح افغانستان اعلام کرد

خبرگزاری فارس: رهبر "جنبش ملی اسلامی افغانستان" حمایت خود را از طرح صلح عربستان سعودی که به پیشنهاد پادشاه این کشور ارائه خواهد شد، اعلام کرد.

"عبدالرشید دوستم" حمایت خود را از طرح عربستان برای صلح افغانستان اعلام کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دوستم که در بازگشت از سفر عربستان سعودی در جمع هواداران خود در شهر "مزار شریف" سخن می‌گفت: خاطرنشان کرد من از طرح صلح با طالبان و به خصوص طرحی که از سوی عربستان ارائه خواهد شد، حمایت می‌کنم.

وی به جزئیات این طرح اشاره نکرد و تاکنون مشخص نیست که چه مسائلی در این طرح گنجانده شده است.

دوستم با بیان این که عربستان سعودی ‌به عنوان قبله مسلمانان جهان و مظهر وحدت امت اسلامی مورد احترام تمام مسلمانان است، گفت: تصمیمات این کشور در رابطه با ایجاد صلح و مذاکره با طالبان مورد قبول تمام طرف‌های درگیر در افغانستان خواهد بود.

این در حالی است که چندی پیش وزارت امور خارجه افغانستان از آغاز روند جدید صلح در عربستان سعودی، ترکیه و افغانستان خبر داده بود.

به نظر می‌رسد، روند صلح به صورت گردشی در کشورهایی که قرار بود، دفتر طالبان در آنجا افتتاح شود، برگزار خواهد شد.

پرداختن به موضوع صلح در کشورهای یاد شده می‌تواند، برخی از حساسیت‌هایی را که در رابطه با ایجاد نمایندگی طالبان در قطر ایجاد شده است را از میان بر دارد.

دعوت ژنرال دوستم از ملا عمر و شبکه حقانی به صلح

رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان از تمام طرف‌های درگیر در افغانستان از جمله "ملا عمر" رهبر طالبان و "شبکه حقانی" خواست تا به روند صلح بیوندند و از جنگ، برادرکشی و خرابی در افغانستان دست بکشند.

وی اظهار داشت: حاضر هستم برگردن ملا عمر و رهبر شبکه حقانی گل بیندازم و آنان را چون برادر در آغوش گیرم.

دوستم از فرماندهان ازبک تبار شمال افغانستان و از چهره‌هایی است که سال‌ها در برابر طالبان جنگیده وی هم اکنون از اعضای ارشد جبهه ملی افغانستان است.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که حزب اسلامی به رهبری "گلبدین حکمتیار" از توافق با دولت افغانستان در رابطه با مذاکره و مصالحه سخن می‌گویند، روند صلح با طالبان همچنان بدون نتیجه ادامه دارد و شبکه حقانی خود را علیه نظامیان خارجی و دولت افغانستان افزایش ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول