اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

ارتش تکیه‌گاه امنیت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ارتش در بین همه ملت‌ها یک پایگاهی است که تکیه‌گاه امنیت اجتماعی محسوب می‌شود.

ارتش تکیه‌گاه امنیت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ابراهیم فتح‌الهی ظهر امروز در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: امنیت مرزهای یک کشور بر عهده ارتش آن کشور است به طوری که در طول تاریخ ایران همه حکومت‌ها نیازمند ارتش مقتدر بوده‌اند.

وی افزود: مردم هم در برابر تهدیدات خارجی و هم به خاطر احساس امنیتی که در داخل به آن نیاز دارند، محتاج ارتش هستند لذا این احساس امنیت باید در جامعه به وجود بیاید تا فعالیت سازندگی و تلاش اقتصادی و حتی کارهای فرهنگی به راحتی انجام گیرد.

این مسئول امنیت را بحث جدی در شکل‌گیری حکومت‌ها و یک عامل اصلی برای استحکام و قدرت یک ملت در عرصه بین‌المللی برشمرد و ابراز داشت: هیچ کشوری بی‌نیاز از ارتش مقتدر نیست و در طول تاریخ ارتشیان ایران با عشق به آرمان‌های ملت در راستای منافع ملی حرکت کرده‌اند.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه در شرایط کنونی توانایی‌های بی‌نظیر ارتش در منطقه خاورمیانه به عنوان نخستین قدرت به اثبات رسیده است، گفت: توان نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد جهان برای تامین امنیت مثال‌زدنی است و نیروی زمینی ارتش تمام مرزهای کشور را با اقتدار کامل پوشش می‌دهد.

فتح الهی ادامه داد: ارتشیان فرزند ملت بوده‌اند بنابراین وقتی پای سرنوشت ملی و اقتدار یک سرزمین مطرح است نقش ارتش کاملا مشهود خواهد بود البته ممکن است گاهی حکومت‌ها علیه ملت از ارتش سوء استفاده کنند که در اواخر حکومت پهلوی چنین اتفاقی افتاد.

وی ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی فراگیر شد و همه کشور را تحت تاثیر قرار داد و طبقات مختلف مردم به ندای بازگشت به اسلام توسط امام خمینی (ره) روی آوردند، رژیم شاه نیز قدرت مقابله با اقشار طبقات مردم را نداشت و پلیس و شهربانی که عهده‌دار نظم و انضباط شهری بودند نمی‌توانستند در برابر خروش عظیم ملت مقابله کنند لذا رژیم شاه در صدد سوء استفاده از قدرت ارتش برآمد که در این ترفند نیز ناکام ماند و با پیوستن ارتش به ملت، پیروزی انقلاب اسلامی تسریع شد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به اینکه شاه از نیروی ارتش نیز برای مقابله با انقلاب اسلامی می‌خواست بهره ببرد، اظهار داشت: طبق قانون ارتش مسئولیت امنیت مرزها را بر عهده دارد و آمادگی برای دفاع از کشور در برابر تهدیدات داخلی و دشمنان خارجی را دارد در حالی که حکومت شاه می‌خواست در برابر انقلابیون از قدرت ارتش استفاده کند.

*شاه نتوانست از قدرت ارتش علیه ملت استفاده کند

فتح‌الهی ادامه داد: غیر از فرماندهان رده بالای وابسته ارتش، نیروهای میانی و بدنه ارتش متوجه دسیسه حکومت شاه بودند و اجازه ندادند که شاه برای تامین منافع استعمارگران خارجی از ارتش سوء استفاده کند لذا اکثر سربازان از پادگانهای ارتش فرار می‌کردند.

به گفته وی، حادثه پادگان لویزان تهران و تظاهرات و رژه همافران نیروی هوایی ارتش روز 19 بهمن 57 از نمونه‌هایی است که در تاریخ مانده و ثابت کرده که شاه نتوانست از قدرت ارتش علیه ملت استفاده کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار معتقد است به گواه تاریخ، سقوط رژیم شاه و پیروزی سریع انقلابیون به دلیل پیوستن ارتش به ملت بود اگر ارتش از رژیم حمایت می‌کرد سال‌ها طول می‌کشید تا انقلاب اسلامی پیروز شود.

فتح‌الهی با اشاره به اینکه آموزش‌های اصلی سپاهیان و بسیجیان در آغاز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پادگان‌های ارتش و توسط ارتشیان صورت گرفت، ادامه داد: عناصر انقلابی ارتش در شکل‌گیری و آموزش این دو نیرو در دوران دفاع مقدس به زیبایی تمام درخشیده‌اند. به عبارتی تفاوتی بین ارتش سپاه و بسیج در سال‌های جنگ تحمیلی و پس از آن احساس نمی‌شود.

وی به فرماندهان دلاوری چون شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی اشاره کرد و ابراز داشت: خلبانان هوانیروز نیروی زمینی ارتش اصلی‌ترین پشتیبانی را در خطوط حمله به دشمن بعثی انجام می‌دادند تا نیروی پیاده ارتش، سپاه و بسیج بتواند در جبهه‌ها پیشروی کند.

فتح‌الهی حمایت موکد امام خمینی (ره) از ارتش جمهوری اسلامی را به دلیل معنویت و نقش مهم ارتش در حفظ و حراست از کشور دانست و اظهار داشت: دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان عفو عمومی بوسیله حضرت امام خمینی (ره) صادر شدو بنام روز ارتش نامیده شد.

 

*نامگذاری روز ارتش نشانه هوشمندی بی‌نظیر امام خمینی (ره)

وی در عین حال نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش را نشانه هوشمندی بی‌نظیر امام خمینی (ره) در ایجاد اتحاد بین ارتش و ملت دانست و گفت: با این حرکت ارتش در قلب ملت ایران قرار گرفت و حتی امام خمینی (ره) در قبل از انقلاب اجازه مقابله مسلحانه با ارتش را نمی‌دادند و معتقد بودند همین ارتش پس از پیروزی انقلاب از آن ملت عزیز خواهد بود و این یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی استاندار در ادامه به حمایت‌های مستقیم مقام معظم رهبری از ارتش اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب با حضور در پادگان‌ها و دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی و افتتاح طرح‌ها و اختراعات ارتش عملا از این نیرو حمایت می‌کنند و از سوی دیگر در شرایط کنونی توانایی‌های بی‌نظیر ارتش در منطقه خاورمیانه به عنوان نخستین قدرت به اثبات رسیده است.

 

*برای مردم ایران سپاه، ارتش و بسیج یک بدنه واحد محسوب می‌شوند

وی افزود: امروزه توان نیروی دریایی ارتش، در آب‌های آزاد جهان برای تامین امنیت مثال‌زدنی است و نیروی زمینی ارتش، تمام مرزهای کشور را با اقتدار کامل پوشش می‌دهد و نیروی هوایی، حریم هوایی کشور را برای مردم امن نگه داشته است.

فتح‌الهی همچنین تصریح کرد: برای مردم ایران سپاه، ارتش و بسیج یک بدنه واحد محسوب می‌شوند چرا که امید ملت ایران هستند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول