اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جدیدترین اخبار سوریه

تشدید حملات تروریست‌ها در ادلب همزمان با ورود 5 ناظر

خبرگزاری فارس: شب گذشته اولین ناظران بین‌المللی وارد دمشق شدند اما گروه‌های مسلح همچنان آتش‌بس سوریه را نقض می‌کنند و در چند نقطه در ادلب به ارتش حمله کردند.

تشدید حملات تروریست‌ها در ادلب همزمان با ورود 5 ناظر

به گزارش فارس، سوریه از امروز میزبان ناظران بین‌المللی غیرمسلح است که روز شنبه قطعنامه آن در شورای امنیت و با موافقت چین و روسیه تصویب شد.

ورود پنج ناظر بین‌المللی به دمشق؛

اولین گروه ناظران بین‌المللی سازمان ملل برای سوریه شب گذشته (یکشنبه 15 نوامبر) وارد دمشق شدند.

«کران دوایر» سخنگوی دایره عملیات حفظ صلح سازمان ملل اعلام کرد که یک گروه پنج نفره وارد این کشور شد تا باقی ناظران نیز در روزهای آتی وارد این کشور شوند.

روز شنبه 14 آوریل، شورای امنیت قطعنامه اعزام ناظران بین‌المللی به سوریه را تصویب کرد و از سوریه خواست تا با آنان همکاری کند.

سخنگوی دایره عملیات حفظ صلح سازمان ملل افزود که گروه پیشگام ناظران غیرمسلح سازمان ملل از سربازان حفظ صلح فعال در منطقه هستند که وارد دمشق شدند.

قرار است تعداد نهایی ناظران بین‌المللی به 250 نفر برسد.

حملات مداوم تروریست‌ها به ارتش در ادلب؛

منابع خبری در سوریه  گزارش کردند که چند نقطه وابسته به ارتش در منطقه معرة النعمان در استان ادلب هدف حمله عناصر تروریستی قرار گرفت.

در این منطقه صدای چندین انفجار نیز شنیده شده است.

نوری مالکی: نظام سوریه با زور ساقط نمی‌شود

نوری المالکی نخست وزیر عراق اعلام کرد که کشورش خواستار راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه است و دخالت در امور این کشور را رد می‌کند.

مالکی در گفت‌وگو با روزنامه آوینه کرد‌زبان عراق گفت: سیاست عراق عدم دخالت در امور دیگران  و مخالفت با خشونت است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که پیش از این گفتیم که به کار بردن ادبیات استفاده از زور برای سرنگون کردن نظام [سوریه] سبب ساقط شدن نظام [این کشور] نمی‌شود.

ربوده شدن یکی از رهبران سابق حماس در دمشق؛

روزنامه "الحیات" چاپ لندن امروز دوشنبه (16 نوامبر) از ربوده شدن یکی از رهبران سابق جنبش حماس در دمشق توسط افراد ناشناس خبر داد.

این روزنامه به نقل از برخی منابع فلسطینی نوشت که "مصطفی اللداوی" در ساعات پایانی شب شنبه در حالی که با خودروی شخصی خود در دمشق در حال حرکت بود، توسط افراد ناشناس ربوده شده و به مکان نامعلومی انتقال داده شده است.

روز شنبه نیز گروهک‌های مسلح یک نامزد انتخابات پارلمانی سوریه را به همراه یک سرهنگ ارتش سوریه در حلب و ریف دمشق ربوده بودند.

افزایش حملات تروریست‌ها؛ ارتش سوریه: مقابله می‌کنیم

خبرگزاری رسمی سوریه شب گذشته گزارش کرد که یک مقام وزارت دفاع سوریه تاکید کرده است که از زمان تصویب قطعنامه شورای امنیت برای اعزام ناظران به سوریه، حملات گروهک‌های مسلح افزایش یافته است.

این مقام نظامی وزارت دفاع سوریه گفت: از آن زمان تجاوز گروهک‌های تروریستی مسلح به مردم و نظامی‌ها و ایست‌های بازرسی بیشتر شده است.

وی تاکید کرد که حملات گروهک‌های مسلح به شکل‌ دیوانه‌وار افزایش پیدا کرده است.

ارسال کمک‌های سازمان ملل برای پناه‌جویان سوریه در مرز ترکیه

سازمان ملل اولین محموله کمک‌های خود برای پناه‌جویان سوری را که از بیم درگیری‌های افراد تروریست مسلح با ارتش سوریه به مرز ترکیه فرار کرده بودند، ارسال کرد.

دفتر نمایندگی عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه‌ای با اعلام این خبر تاکید کرد که سه هزار چادر و پتو برای اردوگاه‌های سوریها در مرز ترکیه ارسال شده است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول