اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده دمشق در سازمان ملل:

موفقیت طرح عنان منوط به توقف اقدامات گروهک‌های مسلح سوریه است

خبرگزاری فارس: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که موفقیت طرح فرستاده این سازمان به سوریه در گرو توقف اقدامات تروریستی گروهک‌های مسلح و حامیان آنان است.

موفقیت طرح عنان منوط به توقف اقدامات گروهک‌های مسلح سوریه است

به گزارش فارس، «بشار الجعفری» در سخنانی در سازمان ملل اعلام کرد که میزان موفقیت طرح کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، به توقف اقدامات تروریستی گروههای مسلح سوریه بستگی دارد.

به گزارش رسانه‌های سوری، الجعفری گفت: ماموریت عنان فقط با تایید دولت سوریه محقق نمی‌شود. کشورهایی که با حرف و عمل خود گروهک‌های مسلح را آموزش‌ می‌دهند، حمایت می‌کنند و به سلاح تجهیز می‌کنند باید از این اقدامات تروریستی خود دست بردارند و مخالفان را به رد هرگونه گفت‌وگو  و گفت‌وگوهای ملی و مذاکره تحریک می‌کنند.

نماینده دمشق افزود: تفاوت اینجاست که در زمانیکه کوفی عنان در حال مذاکره با طرف‌های سوری بود، برخی کنفرانس‌های موازی در استانبول ترکیه برگزار کردند که این ماموریت را شکست بدهند و نقش سازمان ملل را از بین ببرند و هرگونه شانس موفقیت عنان در سوریه را صفر کنند تا سوریه از بحران خارج نشود.

جعفری افزود: اینها مکانیزمی طراحی کردند که به کشورهای خلیج [فارس] اجازه می‌دهد گروهک‌های مسلح را با دادن حقوق حمایت مالی کنند. همچنین شرکت‌کنندگان متعهد شدند که 100 میلیون دلار برای روشن نگاه داشتن آتش‌ بحران هزینه کنند.

وی اعلام کرد که «ما در خصوص سوء نیت برخی اعضای شورای امنیت که آشکارا سوریه را هدف گرفته‌اند، نگرانیم».

نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که برای حل بحران سوریه «باید برخی کشورها در منطقه که پناهگاه تروریست‌ها شده‌اند، دست از حمایت از آنان بردارند و طرح عنان را حمایت کنند... عجیب است که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و برای وضع اقتصادی مردم ابراز نگرانی می‌کنند اما خودشان با تحریم سوریه اوضاع را وخیم کرده‌اند.

وی بشدت از سخنان وزیر خارجه قطر در حمایت از افراد مسلح در سوریه و ایجاد منطقه امن در مرز سوریه با ترکیه برای گروهک‌های مسلح تروریستی نیز انتقاد کرد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول