اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن داروسازان فارس خبر داد

پرداخت سه ماه بدهی تامین اجتماعی به داروخانه‌ها

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن داروسازان استان فارس گفت: با توجه به اینکه بیمه تامین اجتماعی بدهی بسیاری به داروخانه‌های فارس دارد اما دیروز فقط سه ماه از بدهی خود را به داروخانه‌ها پرداخت کرد.

پرداخت سه ماه بدهی تامین اجتماعی به داروخانه‌ها

جعفر جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بیمه‌ها موظف شده‌اند 70 درصد از قیمت داروها را به داروخانه‌ها پرداخت کنند اما برای دریافت طلب از شرکت‌های بیمه باید حداقل پنج ماه منتظر ماند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در داروخانه‌ها دیگر سودآور نیست اضافه کرد: سودآوری تولید داخل در داروخانه‌ها 15 درصد و داروهای وارداتی کمتر از 10درصد بوده که در مقایسه با میزان سود در سایر کشورها بسیار ناچیز است.

دبیر انجمن داروسازان استان فارس تصریح کرد: تا قبل از دولت دهم 60 درصد از مراجعه‌کنندگان به داروخانه‌ها زیر پوشش بیمه بودند و 40 درصد مابقی از تسهیلات هیچ‌گونه بیمه‌ای برخوردار نبودند، اما اکنون با برنامه‌ریزی صورت گرفته تمام روستائیان دارای دفترچه بیمه شده‌اند و در جامعه شهری نیز «بیمه ایرانیان» وظیفه بیمه کردن افراد را بر عهده گرفته است.

وی قرارداد بین شرکت‌های بیمه‌گر با داروخانه‌ها را یک طرفه و تنها به نفع شرکت‌های بیمه دانست و گفت: بر اساس قانون شرکت‌های بیمه موظف هستند 60 درصد از حق بیمه را یک‌جا به داروخانه پرداخت کنند که هیچ‌گاه این اتفاق نیافتاده است.

نایب رئیس انجمن داروسازان فارس نیز به خبرنگار فارس در شیراز گفت: اکنون تعداد بسیاری داروخانه فعال در استان فارس وجود دارد که بیش از 200 داروخانه خصوصی و چهار داروخانه دولتی هستند.

غلام‌رضا دهقان‌نژاد بیان کرد: هم‌اکنون چهار داروخانه دولتی از نظر حجم ریالی با داروخانه‌های خصوصی در حال رقابت هستند.

وی اضافه کرد: عدم توجه به بخش خصوصی اکنون به عنوان یک معضل برای اقتصاد داروخانه‌های خصوصی قلمداد می‌شود.

نماینده مسؤلان فنی داروخانه‌های فارس نیز گفت: گاهی اوقات به خاطر برخی شرایط داروها دچار نوسانات قیمتی می‌شوند که مراجعه‌کنندگان داروخانه را مقصر افزایش قیمت دارو می‌دانند.

ویدا سعیدی اظهار داشت: شرکت‌های بیمه در پرداخت بدهی خود به داروخانه‌ها دیر عمل می‌کنند و در زمان پرداخت بدهی کسورات آن باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول