اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار توسط شهرداری شیراز صورت می‌گیرد

احداث بازار بزرگ گل و گیاه در شیراز

خبرگزاری فارس: شهرداری شیراز برای نخستین بار بازار بزرگ عرضه گل و گیاه شیراز را با طراحی فضای سبز و به شکل منحصر به‌ فرد به منظور ارائه محصولات متنوع نباتی احداث می‌کند.

احداث بازار بزرگ گل و گیاه در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز، مدیرعامل این سازمان و مجری پروژه بازار بزرگ گل و گیاه شیراز، اظهار داشت: خداوند متعال نعمت بزرگی را از نظر شرایط آب و هوایی به ما عطا کرده است که گونه‌های متنوعی از گل و گیاه در کشور ما ایران به‌ویژه شهر زیبایمان شیراز می‌روید.

این مسئول اضافه کرد: در همین راستا این سازمان اقدام به احداث این بازار در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع در خیابان بعثت جنب پارک بعثت کرده است. 

وی هدف از احداث بازار گل و گیاه را گامی مهم در راستای ساماندهی و افزایش تولیدات گیاهی شامل گل‌های شاخه بریده، نشا، دارویی و ... دانست و بیان داشت: این پروژه در تنظیم بازار و آرامش و آسایش شهروندان نقش اساسی دارد.

دبیری افزود: این سازمان پس از دستور شهردار و تصویب بودجه مربوطه در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی این استان و با هماهنگی مجموعه جهاد کشاورزی و با هدف رفاه شهروندان، گسترش فرهنگ حمایت از طبیعت سبز، فروش انواع گل و گیاه با قیمت و کیفیت مناسب، ایجاد محیطی مفرح و زیبا در موقعیتی مناسب از نظر مکانی، استفاده از آخرین متدهای روز و به کارگیری وسایل مکانیزه فضای سبز شهری اقدام به احداث این بازارچه کرده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی میادین شهرداری شیراز در ادامه گفت: در غرفه‌های بازارچه گل و گیاه بعثت مجموعه‌ای از گیاهانی از قبیل گل‌های شاخه بریده، گل‌های دارویی، آپارتمانی و زینتی، آبزی، نهال درخت، درختچه و نهاده‌های کشاورزی «سم و کود» عرضه می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: بخش جنبی بازار گل و گیاه بعثت شامل سالن اجتماعات، کافی‌شاپ، سردخانه، فروشگاه ملزومات بسته‌بندی و تزئینی گل، پاسیو و محوطه سبز است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول