اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حضور افسر روسی در گروه اعزامی ناظرین سازمان ملل به سوریه

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که در میان نخستین گروه ناظرین بین المللی که طی یکی دو روز آینده به سوریه اعزام می شوند، یک افسر روس نیز حضور دارد.

حضور افسر روسی در گروه اعزامی ناظرین سازمان ملل به سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، در میان ناظرین سازمان ملل متحد که قرار است طی یکی دو روز آینده به سوریه اعزام شوند، یک افسر روس نیز حضور دارد.

"ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته اعلام کرد: نیروهای غیرمسلح سازمان ملل که قرار است بعنوان ناظر بین المللی به سوریه اعزام شوند و در میان آنها یک افسر روس نیز حضور دارد، وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند. آنها باید کاملا تخصصی، شجاعانه و بدون هیچ جانبداری و واقع بینانه عمل کنند. برای فعالیت سازنده این گروه در سوریه لازم است تا شرایط مساعدی از جمله تامین امنیت آنها فراهم شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه به اتفاق آراء پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص اعزام ناظرین بین المللی به سوریه مورد تصویب قرار داد. روسیه پیش از این دو بار قطعنامه مربوط به سوریه را وتو کرده بود.

چورکین پیش از این اعلام کرده بود که پیش‌نویس قطعنامه‌ای مربوط به اعزام ناظر به سوریه را مورد نظر دارد، نیازمند بازبینی است. به عقیده وی، این سند در شکل فعلی آن چگونگی اعزام سریع افراد محدود به سوریه را مشخص نکرده است.

البته نماینده روسیه در شورای امنیت روز گذشته اعلام کرد که طرف روسی از نمونه اصلاح شده پیش‌نویس قطعنامه مذکور رضایت دارد و می‌تواند به آن رای مثبت بدهد.

انتظار می‌رود که نخستین تیم ناظرین بین المللی اعزامی به سوریه، بر اساس پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی در این خصوص، متشکل از  25 نفر خواهد بود که در آینده ممکن است تا 250 نفر افزایش یابد.

وظیفه این ناظرین غیر مسلح نظارت و کنترل اجرای شرایط طرح صلح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در خصوص حل و فصل مناقشه در این کشور که مورد تایید مقامات دمشق هم قرار گرفته را انجام دهند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول