اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برای حفظ آتش‌بس در سوریه

روسیه خواستار تصویب سریع قطعنامه برای اعزام ناظر به سوریه شد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور خواستار تصویب هر چه سریع‌تر قطعنامه مناسب برای اعزام ناظرین سازمان ملل به سوریه است تا از رژیم آتش‌بس در این کشور حمایت شود.

روسیه خواستار تصویب سریع قطعنامه برای اعزام ناظر به سوریه شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روز جمعه اعلام کرد که مقامات مسکو معتقدند لازم است تا شورای امنیت سازمان ملل هر چه سریعتر قطعنامه مناسب برای اعزام ناظرین بین المللی به سوریه را تصویب کند.

گاتیلوف روز گذشته در صفحه «تویتر» خود نوشت: برای حمایت از رعایت رژیم آتش‌بس در سوریه این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی است که هر چه سریعتر ناظرین سازمان ملل به این کشور اعزام شوند. برای این منظور ضروری است که قطعنامه مناسب در این خصوص در شورای امنیت که مجوز اقدامات لازم در این زمینه را فراهم کند، هر چه سریعتر تصویب شود و هیئت نمایندگی روسیه نیز عوامل لازم برای چنین تصمیم گیری را پیشنهاد کرده است.

همانطور که رسانه‌های گروهی اعلام کرده اند، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که مقامات مسکو خواستار اعزام سریع ناظرین بین المللی به سوریه هستند و "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل هم از این نظریه حمایت کرده است.

روسیه پیش از این موافقت کرده بود که نیروهای حافظ صلح خود را برای مشارکت در ماموریت نظارت بین المللی بر رعایت اصول آتش‌بس در سوریه به این کشور اعزام کند.

روز پنج شنبه توافقنامه مربوط به توقف درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس در سوریه به مورد اجرا گذاشته شد. این نخستین بار بعد از آغاز مناقشه داخلی در این کشور، تقریبا یک سال قبل به این طرف است که چنین توافقی بین طرفین صورت گرفته است.

علاوه بر این "سوزان رایس" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نیز روز جمعه اعلام کرده است که شورای امنیت روز شنبه در خصوص پیش‌نویس قطعنامه مربوط به اعزام ناظرین بین المللی به سوریه رای‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول