اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه نمونه گردشگری سریزد

طرح احیای بافت با ارزش روستایی سریزد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طرح احیای بافت با ارزش و تاریخی منطقه نمونه گردشگری سریزد افتتاح شد.

طرح احیای بافت با ارزش روستایی سریزد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهریز صبح امروز در مراسم افتتاح این طرح با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از 36 میلیون تومان از اعتبارات سال 89 هزینه شده است، اظهار داشت: طرح احیای بافت با ارزش روستایی در منطقه نمونه گردشگری سریزد در مساحت هزار و 500 مترمربع اجرا شده که شامل هزار و 200 مترمربع کف‌فرش، 300 مترمربع کاه‌گل و سیمگل، 115 مترمربع پادامنی، 126 متر طول هره، 50 متر ناودانی و 135 متر شرفی روی دیوار است.

سیدعلی حیدری یادآور شد: این طرح نیز قبلاً در روستاهای طزنج و بنادک السادات اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌سازی بافت با ارزش روستایی طرحی است که با شناسایی و ارتقای فضاهای با ارزش روستایی، توسعه کالبدی فضایی روستا از طریق حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری آن به شیوه‌های مناسب و بهینه اجرا می‌شود.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال گذشته 167 واحد مسکونی به واجدان شرایط واگذار شده است، افزود: در سال گذشته، 30 واحد آپارتمان با زیربنای بیش از 5 هزار و 100 مترمربع در سطح شهرستان و 137 واحد ویلایی با زیربنای بالغ بر 11 هزار و 300 مترمربع در روستای خورمیزات مهریز به واجدان شرایط واگذار شد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن در طول سال 90 سند 50 قطعه زمین در شش روستای شهرستان مهریز را به شش نفر انتقال داد و 2 هزار و 154 مترمربع از پارک‌های روستایی را جدول‌سازی و 4 هزار و 666 متر مربع را محوطه‌سازی کرده است.

رئیس بنیاد مسکن مهریز اضافه کرد: طرح هادی در روستاهای سطح شهرستان انجام شده است که از مهم‌ترین آنها، دهستان خورمیزات، تنگ‌چنار، ارنان و میانکوه را می‌توان نام برد.

حیدری هم‌چنین خاطرنشان کرد: 170 نفر برای اخذ تسهیلات به‌سازی، 115 نفر برای اخذ تسهیلات تعمیر مسکن و 30 نفر برای اخذ تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.

فرماندار مهریز نیز در ادامه ضمن تبریک 21 فروردین سالروز افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب 100 امام خمینی(ره) از زحمات و تلاش‌های بنیاد مسکن و دستگاه‌های مربوط به این طرح قدردانی کرد و از روستای سریزد به عنوان باشکوه‌ترین روستا تاریخى منطقه کویر مرکزى کشور یاد کرد.

مهدی کیانی‌مقدم افزود: اجرای طرح‌هایی هم‌چون احیای بافت با ارزش روستایی یکی از اقدامات خوب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در روستاهای تاریخی هم‌چون سریزد نیازمند و ضروری است.

وی اجرای هر چه سریع‌تر طرح جامع این روستا به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان را خواستار شد و افزود: روستای سریزد با آثار تاریخی هم‌چون قلعه سریزد، رباط‌ نو و رباط کهنه، چاپارخانه و دروازه سریزد از قطب‌های مهم گردشگری استان یزد است که نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول