اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط واحد روشندلان کتابخانه مرکزی تبریز

فهرستگان منابع گویای موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی گفت: فهرستگان منابع گویای موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور توسط واحد روشندلان کتابخانه مرکزی تبریز تدوین می‌شود.

فهرستگان منابع گویای موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور تدوین می‌شود

حسن خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: پیرو هماهنگی انجام شده در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی واحد روشندلان کتابخانه‌های کشور و تصویب طرح تجمیع منابع گویا، طرح تدوین نهایی فهرستگان بر عهده این استان گذاشته شده است.

وی گفت: با اتمام این طرح، غنی‌ترین بانک منابع گویای کتابخانه‌های عمومی کشور تهیه شده و در اختیار علاقمندان و پژوهشگران و روشندلان قرار خواهد گرفت.

محمد ساعی مسئول بخش روشندلان کتابخانه مرکزی تبریز در خصوص فرآیند اجرایی این طرح گفت: منابع گویای موجود در کتابخانه‌های کشور به منظور کاهش حجم فایل‌ها پس از جمع‌آوری توسط اداره کل کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری به اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان ارسال می‌شود و سپس تمام منابع گویا به اداره کل کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی ارسال می‌شود تا در واحد روشندلان کتابخانه مرکزی تبریز فهرست‌نویسی و رده‌بندی شود.

وی افزود: رده‌بندی منابع بر اساس رده "دیویی" انجام یافته و بر اساس سرشناسه‌های مختلفی از قبیل عنوان، مولف، محل ضبط قابل بازیابی و استفاده است.

ساعی تعداد عناوین دریافت شده برای تدوین فهرستگان را چهار هزار و 700 عنوان اعلام کرده و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا تیرماه سال ‌جاری عملیات تدوین فهرستگان این منابع به اتمام برسد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول