اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

ارتش ایران امروز خاری در چشم دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: ارتش ایران امروز با اقتداری که از خود نشان داده، خاری در چشم دشمنان است.

ارتش ایران امروز خاری در چشم دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تأکید بر توجه به توشه جهان آخرت اظهار داشت: مردم همراهان خوب برای خود انتخاب کنند و عمل به دستورات خداوند متعال را سرلوحه همه امور خود قرار دهند تا اعمال آنها در جهان آخرت در قالب ملائکه آنها را همراهی کنند.

وی افزود: در عین حال که از خداوند متعال می‌خواهیم که بندگان خود را مورد ترحم و بخشش قرار دهد، خود نیز باید توشه‌ای از عمل صالح داشته باشیم.

ناصری عنوان کرد: در روز قیامت هیچ‌کس، هیچ‌کس را نمی‌شناسد و گناه کسی را بر گردن نمی‌گیرد و انسان با اعمال خود تنهاست، بنابراین تا فرصت باقی است باید به حساب و کتاب اعمال خود رسیدگی کنیم.

وی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته با گرامیداشت 29 فروردین‌ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی بیان کرد: در زمان انقلاب و بعد از انقلاب که دشمنان می‌خواستند پایه‌های نظام سست شود و گروه‌های معاند می‌خواستند خودشان وارد پادگان‌ها شوند و اسلحه‌ها را بین خودشان تقسیم کنند، امام محکم ایستاد که ارتش باید باشد و باید بماند و پایه ارتش همان مردم هستند و فرماندهان خودفروخته باید بروند و مجازات شوند.

ناصری ادامه داد: امروز می‌بینیم ارتش ایران اسلامی از نظر تدین، پیشرفت‌های نظامی و تسلیحاتی مدارج خوبی را طی کرده است و با تدبیر امام(ره) که یک نیروی مردمی‌تر نظیر سپاه و بسیج نیز در کنار ارتش باشد، توانستیم در برابر حیله‌ها و حملات دشمن ایستادگی کنیم.

وی یادآور شد: هنگامی هم که صحبت ادغام سپاه و ارتش بود، مقام معظم رهبری با این ادغام موافق نبودند و امام خمینی (ره) نیز از ایشان حمایت کردند و رهبری نیز توانستند همگان را مجاب کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: به همین دلیل نیز امروز شاهد خدمات گسترده ارتش ایران در خلیج‌ فارس و جنوب ایران هستیم و اگر ارتش قدرتمند ایران نبود، اسرائیل و سایر دشمنان تاکنون صدها بار به ایران حمله کرده بودند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: اما ارتش با اقتدار و قوی در صحنه حضور دارد و امروز به واسطه اقتدار و عزتش در جهان، خاری در چشم دشمنان است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با آن عظمت و بزرگواری و علو درجات که ما قاصر از بیان آن هستیم، الگویی برای زنان جهان به ویژه جهان اسلام است.

وی با اشاره به پرورش یافتن نسلی پاک از حضرت زهرا(س) عنوان کرد: خداوند متعال نطفه انسان‌های پاک را در رحم‌های پاک قرار می‌دهد و در اسلام این سنت است که هر کس بخواهد فرزندانش سالم باشند، باید خود را پاک نگه دارد و لقمه حلال بخورد، مادر عفیف و پاکدامن و پدر به دنبال لقمه حلال باشد.

ناصری با تأکید بر اینکه جوانان امروز هر کاری انجام دهند، فردا اثرات آن را در زندگی خود خواهند دید، به زوج‌های جوان توصیه کرد: مراقب اعمال و رفتار، چشم و زبان و حیا و عفت خود باشند تا زندگی آنها براساس تقوا پایه‌ریزی شود.

وی به والدین نیز توصیه کرد: اینترنت و ماهواره را به راحتی و بدون نظارت در اختیار فرزندان خود قرار ندهند، زیرا استفاده نادرست از آنها به طور قطع انحرافات را به دنبال خواهد داشت.

ناصری تأکید کرد: والدین باید سیر راه حق را به فرزندان و نسل خود بیاموزند و در راه رضای خدا گام بردارند تا هم رضایت خداوند متعال حاصل شود و هم توطئه‌های فرهنگی دشمنان خنثی شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول