اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازی با آمار و جعل واقعیت‌های سوریه در شبکه‌های العربیه و الجزیره

خبرگزاری فارس: گزارش های متناقض شبکه‌های خبری الجزیره و العربیه درباره آمار کشته‌شدگان در سوریه نشان می‌دهند این شبکه‌ها چگونه بر اساس آمارهای مجعول علیه دولت سوریه خبرسازی می‌کنند.

بازی با آمار و جعل واقعیت‌های سوریه در شبکه‌های العربیه و الجزیره

به گزارش فارسف شبکه پرس‌تی‌وی در گزارشی به ارائه آمار و اخبار ساختگی و غلط در شبکه‌های خبری سعودی العربی و قطری الجزیره پرداخت.

پرس‌تی‌وی گزارش کرد، آمارهایی که از شمار کشته‌شدگان ماه مارس از سوی شبکه العربیه عربستان سعودی و شبکه الجزیره اعلام شده‌اند گویای جعل اخبار و خبرسازی‌های این دو شبکه علیه دولت سوریه است.

شگفت‌انگیزترین اختلاف آماری مربوط به شمار کشته‌شدگان در روز ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) است که شبکه العربیه تعداد تلفات را ۱۴۴ تن و شبکه الجزیره ۱۲۰ کشته اعلام کرد.

در نمونه‌ای دیگر، شبکه العربیه در ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) شمار کشته‌شدگان را ۶۶ نفر اعلام کرد، حال آن که شبکه الجزیره از کشته شدن ۵۰ نفر در آن روز خبر داد.

همچنین در تاریخ ۲۶ مارس (۷ فروردین) شبکه العربیه شمار کشته‌شدگان را ۶۰ و شبکه الجزیره ۷۶ نفر گزارش کردند.

تفاوت بین ارقام ادعا شده این دو شبکه تلویزیونی با شمار واقعی تلفات، پرسش‌ها و تردیدهایی را برانگیخته است.

شک و تردید درباره صحت گزارش‌های الجزیره و العربیه با توجه به این که هیچ کدام از این رسانه‌های عربی در سوریه خبرنگار ندارند، تشدید می شود.

در همین حال، رسانه‌های طرفدار غرب نیز درباره شمار کشته شدن شهروندان شیعه و نیز نیروهای امنیتی و پلیس سوریه در درگیری‌ با تروریست‌های مسلح سلفی سکوت اختیار کرده‌اند.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ تا کنون شاهد ناآرامی‌هایی است که به نظر می‌رسد از خارج حمایت می‌شوند.

گروه‌های مخالف و غرب که هم اکنون آشکارا از ارسال سلاح برای نیروهای مخالف دولت دمشق در شمال سوریه حمایت می‌کنند، دولت بشار اسد را عامل کشته شدن تظاهرکنندگان می دانند.

این درحالی است که دمشق گروه‌های تروریستی مسلح را عامل شورش و خرابکاری‌ها دانسته و تاکید کرده است این ناآرامی‌ها از خارج سازماندهی می‌شوند.

شورشیان مسلح سوریه در ماه‌‌های گذشته در مصاحبه با رسانه‌های رژیم اسرائیل آشکارا دیدگاه خود را درباره آینده سوریه عنوان و درباره برقراری روابط عادی با این رژیم ابراز تمایل کرده اند؛ این درحالی است که رژیم اسرائیل از سال ۱۹۶۷ تا کنون بلندی‌های جولان را ضمیمه سرزمین اشغالی کرده است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول