اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/ناتوانی سران سیاسی و نظامی اسرائیل از تحلیل اوضاع سوریه/

گزارش اطلاعاتی اسرائیلی از هراس تل‌آویو از آرام‌شدن سوریه خبر داد

خبرگزاری فارس: یک گزارش اطلاعاتی در رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سران سیاسی-نظامی این رژیم از تحلیل اوضاع کلی سوریه ناتوانند و بشدت از داغ شدن اوضاع جولان نگرانند.

گزارش اطلاعاتی اسرائیلی از هراس تل‌آویو از آرام‌شدن سوریه خبر داد

به گزارش فارس، یک گزارش اطلاعاتی اسرائیلی که هر ماه در خصوص اوضاع سوریه میان سران صهیونیست منتشر می‌شود، بر ناتوانی سران سیاسی-نظامی اسرائیل در تحلیل اوضاع کلی سوریه تاکید کرد.

به گزارش تاپ‌نیوز، این گزارش متعلق به اول آوریل است و در آن آمده است که دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل دیگر قادر نیست ارزیابی خود از اوضاع کلی سوریه را ارائه بدهد یا اینکه بگوید سرنوشت اوضاع کنونی در آینده نزدیک چه خواهد شد.

این گزارش را فرماندهان نظامی و سران سیاسی اسرائیل برای تصمیم‌گیری‌های بعدی تهیه می‌کنند اما از درج اطلاعات ویژه از قدرت‌های نظامی سوریه خودداری می‌کنند در حالی که در گزارش‌های قبلی تاکید کرده بودند که نظام سوریه رو به سقوط نهاده است.

به گزارش تاپ‌نیوز، خبر داغ [برای اسرائیل] زمانی منتشر شد که بشار اسد از راه زمینی به باباعمرو شهر حمص [محل اصلی تجمع عناصر مسلح در ماه‌های گذشته] رفت و از مسجد جامع اموی در قلب دمشق بازدید کرد و پس از آن به سویداء رفت تا به شیخ احمد الهجری تسلیت بگوید.

گزارش اطلاعاتی اسرائیلی آشکار کرد که تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان کلی در اسرائیل از نخبگان سیاسی و نظامی و رسانه‌های و آکادمیک بخصوص پس از آرام شدن اوضاع در سوریه نگرانند. بخصوص که از داغ شدن اوضاع در جولان که موضوع آن هنوز مطرح است، هراس دارند.

تاپ نیوز اعلام کرد که آنچه اسرائیل را نگران و دستپاچه می‌کند، قدرت ارتش سوریه و اطلاعات نظامی آن است.

منابع مطلع به مرکز راهبردی شتات اعلام کردند که برخی کشورهای خلیج فارس به دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند که در وفای به التزامات سیاسی و مادی خود به مخالفان دمشق، دچار مشکل و دشواری‌هایی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نظام اسد ظاهرا برنامه‌ها و گام‌های خود برای مراحل آینده را تنظیم و بازسازی کرده و به نظر می‌رسد اموری غافلگیرکننده آماده کرده است.

بنا بر گزارش اطلاعاتی اسرائیلی، آمادگی دستگاه نظامی سوریه در پاکسازی شهرها و روستاها نشان دهنده مدیران خوبی در میان افسران ارتش و نیروهای ویژه و افسران اطلاعاتی نخبه در مرکز تصمیم‌سازی دمشق است.

در این گزارش آمده است که دستگاه جاسوسی اسرائیل بدقت و از نزدیک قدرت ارتش سوریه و نیروهای ویژه آن در تحرک داخل محلات و شهرها و تردد سریع آنان بخصوص در خلق برخی گذرگاه‌ها برای افراد مسلح سپس در کمین قرار دادن آنان را رصد می‌کند. این نشان می‌دهد که ارتش سوریه تجربه زیادی در تردد سریع با حجم بالای نیرو به دست آورده است و از طرفی در یک سال گذشته روحیه نیروهای خود را بالا نگاه داشته است.

بنا بر این گزارش، دستگاه اطلاعاتی سوریه خزانه بزرگی از اطلاعاتی در اختیار دارد که اسرار خطرناکی در خود دارد و دلالت بر عمق شکست عربی-غربی و خلیجی بخصوص در این مرحله دارد.

در گزارشی از مرکز امنیت داخلی اسرائیل با عنوان «دیدگاه اسرائیل از قلب ارتش آزاد سوریه (گروهک‌ مسلح موسوم به ارتش آزاد) آمده است که ارتش آزاد، اصلا ارتش نیست بلکه مارکی تجاری است که گروهک‌هایی از شبه‌نظامیان کوچم در آن جمع شده‌اند. « آن را نمی‌توان ارتش نامید چرا که نمی‌تواند دستور بدهد و سربازی حقیقی ندارد که آن را اجرا کند.

در این گزارش آمده است، اما عناصر مسلح دیگر و یاران آنان، که گزارش‌های خبری برای رسانه‌ها تهیه می‌کنند، جیره‌خوارانی هستند که اقدام به کمین گذاری، فریب کرده‌اند و در رسانه‌های غربی و خلیج [فارس] پراکنده شده‌اند و سبب بی‌اعتباری مخالفان شده‌اند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول