اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

آموزش صنوف گیلان در معامله حلال

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آموزش صنوف در معامله‌های حلال و مسائل شرعی کسب در این استان خبر داد.

آموزش صنوف گیلان در معامله حلال

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید زیرک صبح امروز در جلسه کارگروه حقوق شهروندی گیلان به آموزش متقاضیان پروانه کسب اشاره کرد و اظهار داشت: متقاضیان پروانه کسب به مدت 10 ساعت در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی از آموزش صنوف در معامله‌های حلال و مسائل شرعی کسب در گیلان خبر داد و افزود: سرفصل‌های معامله‌های حلال توسط سازمان تبلیغات اسلامی آموزش داده می‌شود.

این مسئول، آموزش امور مالیاتی به متقاضیان پروانه کسب را از جمله آموزش‌ها عنوان کرد و افزود: اسفند سال گذشته تعداد 600 نفر از صنوف گیلان آموزش دیدند.

زیرک با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش صنوف در سال 91، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد 350 نفر از مدیران اتحادیه‌های مجامع امور صنفی گیلان آموزش دیدند و امتحان دادند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان نیز در این جلسه رعایت حقوق مردم در عرصه‌های مختلف را ضروری خواند و گفت: شهروندان عموماً با سلیقه‌ها و انگیزه‌های مختلف در جامعه فعالیت می‌کنند.

عزیز پورعزیزی زندگی اجتماعی را مستلزم وجود روابط حقوقی بین افراد و گروه‌های مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: زور، اجحاف و تزویر در صورت عدم وجود نظم و ضوابط در جامعه حاکم شده و موجب ایجاد هرج و مرج و نابسامانی می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت‌ها و نهادهای عمومی با تعیین و تدوین قوانین و مقررات مربوطه سیاست ویژه‌ای به منظور تنظیم روابط در نظر گرفته‌اند، تصریح کرد: امروزه مسائل مربوط به جامعه به دلیل افزایش و تنوع نیازمندی‌ها توسعه بسیار پیدا کرده است.

پورعزیزی، آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات مورد عمل و جاری را اصلی‌ترین بحث در حیطه حقوق شهروندی برشمرد و خاطرنشان کرد: نوع روابط و گستردگی آن موجب شده مسائل مستقل و جدیدی مانند مسئولیت‌های مدنی و کیفری در جامعه بروز کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان قانون اساسی را مهم‌ترین منبع قانونی اصول اساسی ملت‌ها توصیف کرد و بیان داشت: قانون اساسی تضمین کننده قواعد کلی درباره جنبه‌های حمایتی و پیگیرانه از حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول