اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی استان قم:

70 هزار سالمند در قم زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه در استان قم بیش از 70 هزار سالمند وجود دارد اظهار کرد: 3 هزار و 100 نفز از این سالمندان زیر پوشش بهزیستی هستند.

70 هزار سالمند در قم زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ابراهیم حاجی مظفری عصر امروز در گردهمایی بزرگ خادمین درگاه بهشت که با رویکرد تجلیل از مقام بازنشستگی و سالمندی با حضور خانواده‌های بازنشستگان برخی ادارات استان در بوستان کوکب برگزار شد اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت سالمندی کشور، وزارت بهداشت تصمیم گرفت هفته سلامت امسال را با شعار سلامت سالمندان آغاز کند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های بسیار مهم در کشور شاخصه سلامت است اظهار داشت: در موضوع شاخصه سلامت در بعد افزایش امید به زندگی رشد خوبی داشته‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه رشد جمعیت سالمندی کشور رو به افزایش است گفت: اکنون در کشور حدود پنج میلیون سالمند وجود دارد.

حاجی‌مظفری با تاکید بر اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود جمعیت سالمندی کشور در سال 1420 به بیش از 20 میلیون نفر افزایش یابد خاطر نشان کرد: امید به زندگی در کشور افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه فرآیند فیزیولوژی بدن به گونه‌ای است که همه افراد روزی سالمند می‌شوند اضافه کرد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی‌های خود مبنی بر آموزش‌های مختلف مانع زمین‌گیر شدن سالمندان شوند.

رئیس سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه از مهم‌ترین موضوعات زندگی ما توجه به دین باید باشد خاطر نشان کرد: دین برای تمام موضوعات زندگی نکات و دستورات خود را ارائه کرده است و این مهم‌ترین عامل در ورود به سالمندی توأم با آرامش است.

حاجی‌مظفری با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان نسبت به سالمندی باید تغییر کند اظهار داشت: این نگاه نباید درمان محور باشد، بلکه باید رویکردی پیشگیرانه باشد و ما هر چه بر این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم کاملا از نظر عاطفی و اقتصادی به صرفه‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم آموزش‌های لازم در مورد شرایط سالمندی از دوره نوجوانی و جوانی آغاز شود اضافه کرد: آموزش‌های غذایی بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به برخی روایات اسلامی در مورد دستورات غذایی افزود: باید به دلیل پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها از غذاهای گیاهی استفاده کرده و از مصرف نمک، چربی و قند خودداری کنیم.

حاجی‌مظفری با تاکید بر اینکه اگر آموزش‌هایی در مورد بیماری دیابت داده شود در آینده دچار قطع عضو و نابینایی در اوایل سالمندی نیستیم اظهار کرد: باید فرهنگ ورزش همگانی و آموزش‌های ورزشی در جامعه گسترش یابد تا کمتر دچار بیماری‌های قلبی و عروقی شویم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع برای هر جامعه سلامت روان است گفت: خدمت به شهر فقط در مسائل عمرانی تعریف نمی‌شود بلکه گسترش فرهنگسراها، خانه‌های سلامت و مسائل فرهنگی دیگر ابعاد خدمات شهری است.

رئیس سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه در استان قم بیش از 70 هزار سالمند زندگی می‌کند اظهار کرد: 3 هزار و 100 نفر از این سالمندان زیر پوشش بهزیستی استان هستند.

حاجی‌مظفری ضمن انتقاد از برخی فرزندان و بی‌مهری آنان نسبت به پدران و مادران خود افزود: متاسفانه گاهی شاهدیم فرزندان تمکن مالی دارند، اما نیازهای والدین خود را فراهم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه 120 نفر از سالمندان زیر پوشش بهزیستی مجهول‌الهویه هستند تصریح کرد: در بهزیستی و خانه‌های سالمندان آموزش‌های تغذیه‌ای، کار درمانی، فیزیوتراپی و ... به سالمندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول