اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحصن و تعطیلی کلاس‌های درس دانشجویان معترض عربستانی

خبرگزاری فارس: صدها دانشجوی دختر عربستانی دانشگاه "طیبه" در مدینه منوره با تجمع مقابل دفتر مدیریت دانشگاه کلاس‌های درس را تعطیل کردند.

تحصن و تعطیلی کلاس‌های درس دانشجویان معترض عربستانی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر، صدها دانشجوی دختر دانشکده "مجمع السلام" دانشگاه طیبه دیروز در مدینه منوره با تحصن در برابر دفتر مدیریت دانشگاه کلاس‌های درس را تعطیل کردند.

دانشجویان دختر دانشگاه طیبه نسبت به شرایط و نظام آموزشی حاکم بر دانشگاه و شیوه‌های تدریس اعتراض داشتند که با تغییر و تحولات و پیشرفت‌های جاری در عرصه بین المللی مطابقت نداشته با عقب‌ماندگی اشکار مواجه است.

مدیریت دانشگاه طیبه از بیم بروز حوادثی چون حوادث خشونت‌بار دانشگاه ابها در شمال عربستان که با یورش نیروهای امنیتی مواجه شد و درپی آن یک دانشجوی دختر کشته و 53 نفر دیگر مجروح شدند، در جمع دانشجویان حاضر و به خواسته‌های آنها گوش فراداد.

پس از آن ریاست دانشگاه تصمیم‌هایی در بهبود شرایط آموزشی حاکم بر دانشگاه اتخاذ کرد که از جمله تصمیم‌های جدید گرفته شده از این پس دانشجویان دانشگاه طیبه اجازه استفاده از لب‌تاب در محیط دانشگاه را خواهند داشت!

دانشجویان عربستانی به شدت نسبت به شیوه‌های تدریس قدیمی و عقب‌مانده و نظام‌های آموزشی متحجر و فضاهای نامناسب آموزشی حاکم بر دانشگاه‌های این کشور معترض هستند. 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول