اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی خبر داد

افزایش 2 برابری اعتبارات هلال‌احمر آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: اعتبارات استانی هلال‌احمر آذربایجان غربی در سال جاری دو برابر افزایش یافته است.

افزایش 2 برابری اعتبارات هلال‌احمر آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده سه‌شنبه شب در دیدار با مدیرعامل و مدیران ستادی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی اظهار داشت: اعتبار هلال‌احمر استان در سال گذشته 2.5 میلیارد ریال بود.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه امداد و نجات این جمعیت و لزوم ارائه اعتبارات مناسب به این جمعیت، تلاش شده است میزان اعتبارات هلال‌احمر استان، امسال دو برابر افزایش یابد.

به گفته این مسئول همچنین اعتبارات ویژه‌ای در حوزه مدیریت بحران به پایگاه پشتیبانی امدادی هلال‌احمر استان در جاده شهید کلانتری اختصاص می‌یابد.

وی تاکید کرد مدیریت استان با تمام توان آماده همکاری با جمعیت هلال‌احمر برای اجرای موفق ماموریت‌های امدادی دارد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی جمعیت هلال‌احمر یکی از گام‌های مهم و اساسی در اجرای ماموریت‌ها است از این رو باید با احصای کاستی‌های شهرستان‌های استان با مشارکت فرمانداری‌ها به حل آنها اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: سال گذشته 83 هزار نفر در استان از آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر استان برخوردار شده‌اند که این میزان چهار برابر سال پیش از آن است.

یحیی زینالپور افزود: راه‌اندازی سایت آموزش امداد و نجات در استان، برگزاری آموزش تخصصی برای یک هزار و 801 کارآموز و اجرای آموزش روستایی برای 11 هزار روستانشین استانی از جمله برنامه‌های هلال‌احمر در این حوزه است.

به گفته وی راه‌اندازی موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی جمعیت هلال‌احمر استان از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در حوزه آموزش تخصصی است.

این مسئول تصریح کرد: در مرحله اول 90 دانشجو در دو حوزه کاردانی امداد و نجات و آتش‌نشانی در این مرکز آموزشی تحصیل می‌کنند که این تعداد در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی ایجاد مرکز ندای امداد 147 و توسعه آن، افزایش حضور هلال‌احمر در زمینه آموزش در تابستان برای دانش‌آموزان در کنار طرح‌های پرکردن اوقات فراغت آنان، خرید خودروهای مجهز را از دیگر فعالیت‌های هلال‌احمر در استان در سال گذشته اعلام کرد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول