اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی تاکید کرد

تخصیص سهمیه بیشتر برای عمره مفرده آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک آذربایجان غربی تخصیص سهمیه بیشتر برای عمره مفرده ضروری است.

تخصیص سهمیه بیشتر برای عمره مفرده آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، اسماعیل درخشان سه‌شنبه شب در همایش عمره دانشجویی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان غربی اظهار داشت: 10 هزار و 150 زایر امسال برای تشرف به سرزمین وحی ثبت‌نام کرده بودند.

وی افزود: زائران در قالب 35 پرواز و 70 کاروان سازماندهی شده‌اند.

به گفته این مسئول 4 هزار و 640 نفر از این تعداد با 16 پرواز و 32 کاروان برای زیارت خانه خدا اعزام شده‌اند و اعزام بقیه کاروان‌ها نیز از اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود.

درخشان از توزیع بسته‌های فرهنگی برای زائران خبر داد و افزود: در راستای بهره‌گیری هر چه بیشتر از سفرهای معنوی بسته‌های فرهنگی برای زائران توزیع شد و همایش‌های آموزشی برای زائران قبل از اعزام برگزار شده است.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی در آینده نزدیک با برنامه‌های تدارک دیده شده شاهد تغییرات اساسی در امور فرهنگی زائران خواهیم بود.

درخشان با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای شرایط استراتژیک منحصر به فردی از نظر موقعیت جغرافیایی و در خط اول تهاجم فرهنگی است، خاطرنشان کرد: سفرهای زیارتی می‌تواند از مهمترین روش‌های دفاع و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

وی با بیان اینکه حج بالاترین اجتماع جهانی است و بهترین فرصت برای شناختن بیداری اسلامی و اطلاع‌رسانی برای جهان اسلام است، گفت: برای داشتن خروجی مناسب در این سفرهای معنوی باید سازماندهی خوب و دقیقی در زمینه فرهنگی انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه حجاج به عنوان سفیران انقلاب اسلامی به زیارت حرمین شریفین عازم می‌شوند، اظهار داشت: حجاج برای خودسازی و بهره‌گیری از آبشار زلال توحید و وحدت آماده گفتن لبیک هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سفر معنوی حج بستر وحدت مسلمانان را فراهم کرده است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی دارای قدرت فرهنگی است و با این قدرت می‌توان بر توطئه دشمنان غلبه کرد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول