اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

دانش‌آموزان مداح رضوی شناسایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از شناسایی یک هزار و 200 دانش آموز مداح رضوی در اردبیل خبر داد.

دانش‌آموزان مداح رضوی شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری دهه کرامت در اردبیل اظهار داشت: امسال اولویت برنامه‌های خود را بر محوریت جوانان و نوجوانان قرار دادیم که در همین راستا با ثبت کرامات امام رضا (ع) در استان، تدوین بروشور اخلاق اجتماعی از منظر فرهنگ رضوی، دعوت از خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مراسم، تدوین زندگینامه مختصر امام رضا (ع) به همراه مسابقه کتابخوانی، گرامیداشت روز دختر، روز ریحانه و اجرای طرح شناسایی یک هزار و 200 دانش‌آموز مداح رضوی را از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی با بیان اینکه مردم ما نیازمند آشنایی با این آموزه‌ها و کرامات امام رضا (ع )هستند، یادآور شد: ما سالانه با برگزاری جشنواره مداحی و چاوشی‌خوانی رضوی سعی داریم گوشه‌هایی از داشته‌های بزرگ معنوی ایران را که در خراسان تجمیع شده به مردم نمایش دهیم و مردم ما تشنه این آموزه‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: وجود مبارک امام رضا در ایران و خاک مقدس خراسان گنجینه ارزشمند معنوی برای ما محسوب می‌شود و کرامات آن حضرت باب نجات ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شرفی در ادامه از برگزاری باشکوه و منسجم جشن‌های دهه کرامت و رضوی در این استان خبر داد.

این مسئول به عمق‌بخشی و محتوای غنی برنامه‌های این دهه اشاره کرد و گفت: این جریان فرصتی مغتنم برای معرفی وجود امامزاده صالح (ع) و حلیمه خاتون (برادر و خواهر امام رضا (ع) ) در اردبیل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود همچنین بر لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در اجرای برنامه‌های جشن مردمی رضوی تاکید کرد و اظهار داشت: نیاز است از قالب‌های جذاب و متنوع همچون نمایشگاه‌های عکس‌های قدیمی، پخش فیلم‌های بارگاه امام رضا (ع) از تلویزیون‌های بزرگ شهری، اجرای تئاتر آیینی و نقالی رضوی، برپایی کارگاه هنری و عکس رضوی، نمایشگاه آثار، تالیفات، پوستر و تندیس رضوی نیز در جریان برگزاری این جشن‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول